Как един век еволюция превърна фаровете в това, което са днес
Следващия път като се качите в колата вечер и включите светлините, замислете се, че зад яркия лъч пред капака стоят години тежка работа. Сега и Ford искат да ни покажат дългия път, който са изминали автомобилните светлини за повече от 100 години.
Първите автомобили дори не използват електричество, а просто фенери с ацетилен или друг вид гориво. Те са доста слаби и не служат толкова са осветяване на пътя, колкото помагат на другите да забелязват колата.
Електрическите крушки се добират до фаровете чак през 1912 г. благодарение на Cadillac. Над десетилетие по-късно, през 1924 г., се появявати първите фарове, кобминиращи къси и дълги свелини. Огромна крачка напред се случва през 1962 г., когато в крушките се добавя инертен газ и така се раждат халогените.
Ксенонтът е ясен като алтернатива, но в днешно време големият хит са LED светлините. Диодите не само светят силно и не отделят излишна топлина, но и имат и дълъг живот.
Думите не са достатъчни, затова погледнете галерията, която демонстрира нагледно промените, през които са преминали светлините от скромното си начало, та чак досега.
Първо, ацетиленът реално свети. Че е скъпо, опасно и досадно за поддръжка е трета тема. По това време шумозаглушаването не е приоритет в конструкцията и няма опасност някой да не разбере че идва кола.
Късите светлини възникват с нарастването на трафика и са много важно нещо, ако и някои хора да не знаят за какво служат.
Ксенонът е конструктивен и регулативен трън в задника. Но пък маркетингът натежава. Още като го вкараха беше ясно че е тупикова технология и че диодите идват.
Диодите са истинска алтернатива. Е, имат проблеми с цветопредаването, с оптиката и с температурата ама те се решават един по един. Най-хубавото им е че могат да осигурят автоматично преразпределяне на светлината вместо цъкане къси-дълги.