Китайците от JAC Motor искат да правят електромобили в България
Китайският производител на леки и тежкотоварни автомобили JAC Motors проучва възможностите за производство на електромобили в България и навлизане на европейския пазар. Това съобщиха представители на компанията на среща със заместник-министър Любен Петров.
JaC Motors разглежда България като отправна точка към европейските пазари за произвежданите от компанията електрически автомобили и електрически автобуси. От китайската компания заявиха, че при успешен старт ще бъде обсъдена и възможността за установяване на асемблиращо производство в България с използване на произведени у нас компоненти
Любен Петров посочи, че България има традиции от миналото в производството на електрокари и мотокари. Той припомни, че в началото на 2016 г. е учреден автомобилен клъстер, което е показател, че броят на фирмите, работещи в този сектор е съществен. Заместник-министърът подчерта, че в изработването на всеки 8 от 10 автомобила в света има български компоненти.
“Ето защо при започване на производство тук JAC Motors ще намери партньори, с които да работи. Убеден съм, че използването на електромобилите е бъдещето в световен мащаб. Такъв проект е в пълно съответствие с програмата на правителството за привличане на инвестиции във високотехнологични сектори”, заяви заместник-министър Петров. Той допълни, че Министерство на икономиката приоритетно изгражда и развива „София Тех Парк” съвместно с български университети и научните среди.
Създаваните там проекти са насочени към стимулиране на технологичния трансфер и повишаване на конкурентоспособността, разработване и внедряване на иновации за производството, подчерта заместник-министър Любен Петров. Той представи и „Национална компания индустриални зони”, която развива 8 проекта за изграждане на индустриални зони, където подобно производство може да намери подходящ терен, инфраструктура и комуникации.
Компания JAC е най-големият партньор на Ford в Китай, като до момента е фокусирана почти изцяло върху домашния пазар и някои съседни на Китай държави. Явно стратегията на фирмата е за излизане на глобалните пазари, като част от нея е и европейският пазар.