29 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

The Tire Cologne 2018: светът на гумите

Над 500 фирми от 40 държави показаха новостите от бранша в Кьолн

Честно казано, за пръв път посещавам специализирано изложение за гуми. Бил съм на специализирани експота за офроуд, за екологични коли, но не и на такова, където фокусът е само една част от автомобила, а не цяло возило. И бях леко скептичен какво ме очаква зад вратите на Kolenmese – панаирното градче на германския град Кьолн. Представях си как половината зали са пълни с чичковци в костюми, а останалата – с подемници и монтьори, които се състезават колко бързо ще сложат най-новата или най-голямата гума. Е, за щастие не бях прав, а станах свидетел на мащабно изложение, в което имаше от всичко за всеки – хубави гуми (естествено), уникални автомобили, обути с хубавите гуми, хубави хостеси, хубава бира (е, Германия е все пак) и от всичко по много.

И така, първото издание на изложението THE TIRE COLOGNE стана официален факт в края на май. Най-голямата специализирана изложба за автомобилните гуми и свързаните с тях индустрии определено предизвика огромен интерес. В мероприятието взеха участие 533 фирми и 70 марки от над 40 държави. Сред тях бяха най-големите производители на гуми и джанти в света, а освен от домакинска Германия най-многобройни бяха изложителите от Китай, Италия, Холандия, Великобритания, Турция, Индия, Тайван и САЩ.

Освен върху гуми и джанти, инструменти и сервизно оборудване, регенериране и подобни, The Tire Cologne акцентира и върху постави акценти върху теми, свързани с бъдещето като дигитализация, рециклиране и екология, управление на автопаркове и др.

Изложения като това определено са професионално ориентирани и публиката е най-вече специализирана и свързана с предсавители на индустриите и бизнесите около гумите. Затова, ако 16 000 посетители не ви звучат много, предвид тесния им профил си е доста. А Кьолнмесе посрещна гости от 113 държави за 4 дни, като две трети са били чужденци. И макар и специализирано, изложението успя да предложи и доста забавления за всеки - организаторите и някои от фирмите бяха подготвили много добра съпътстваща програма, като организираха зрелищно дрифт шоу, допълнено от каскадьорски изпълнения с мотоциклети. Имаше и доста атрактивни презентации, виртуални забавления и др.

Всички големи

Естествено, няма как на единственото специализирано събитие в бранша на континента да не дойдат най-големите участници. Затова и световният топ 20 на производителите на гуми бе налице - Bridgestone, Michelin, Goodyear, Continental, Pirelli, Sumitomo/Falken, Hankook, Yokohama, Maxxis, Cooper Tires, Zhongce Rubber, Toyo Tires, Kumho, Triangle, MRF, Apollo, Nokian и Nexen Tire са само част от големите имена на индустрията, които имаха свои (внушителни) щандове в Кьолнмесе. И така, както на автомобилните изложения има световни и местни премиери на нови модели, така и тук бяха представени важни нови гуми а автомобили, мотоциклети, камиони и специализирана техника.

Подобно бе и положението при джантите, които също са важен за автомобилите компонент. Най-големите в света бяха тук – компании като Borbet, AEZ, OZ Racing, BRAID, Maxion, CN и куп други. Не липсваха и бутикови компании, предлагащи ултраскъпи колела, с благородни камъни и цени, като на нов автомобил от средния клас.

Китайска инвазия

Че Китай е поел похода си за превземане на света (засега в икономически аспект) ни стана ясно от масираното участие на компании от Поднебесната империя. Може би поне една трета (не смея да кажа половината) от изложителите в THE TIRE COLOGNE 2018 бяха китайски фирми, по-голямата част от които – производители на гуми, но не липсваха и фирми за сервизно оборудване, джанти, детайли, професионални машини и т.н. На много места имаше спонсорирани от китайското правителство и китайската търговска камара общи щандове, на които по-малките производители представяха продукцията си.

Но имаше и големи щандове, неотстъпващи на тези на мастодонтите. Такива например бяха от компанията SNC Tire, вече добре позната и на българския пазар с марките си Comforser и Roadcruzza, предлагащи гуми за 4х4, SUV и офроуд автомобили, предлагани у нас от екипа на офроуд ветераните Десислав Славчев и Маргарита Стайнова. От 2012 година, SNCT навлиза на пазара на гумите за леки, лекотоварни и високопроходими автомобили, като изнася своята продукция в десетки държави от всички континенти, включително САЩ, Канада, Австралия, Бразилия и много страни от Европа. И само за миналата година е реализирала 6 милиона гуми от всякакъв вид. Може да ви се стори малко на фона на гиганти като Bridgestone и Michelin, но това е на база на едва няколко години опит, а от мащаба на SNCT има още десетки, ако не и стотици фирми в Китай, да не говорим и за по-големи, каквито също има.

И за разлика от европейските компании, които заложиха на имидж и тежки срещи, китайците бяха неуморни и нерядко агресивни в предлагането на продукцията си. Да не говорим за качеството, което вече не отстъпва на това на „старите” компании в бранша, тъй като оборудването за производство е общщо взето едно и също. В разговора ни с Десо и Марги стана ясно, че макар лицето на Comforser и Roadcruzza у нас да са офроуд гумите, то най-силен е пазара на гуми за SUV автомобили. И не малка част от клиентите търсят голям цолаж високоскоростни колела за доста скъпи автомобили и кросоувъри.

Съпътстващата индустрия

И докато новите гуми са лицето на индустрията и най-лъскавите щандове, пълни с посетители бяха именно при този тип фирми, то много от големите сделки бяха извършвани при компаниите за автосервизно оборудване и доставчици на машини и екипировка за производството. Направи ми впечатление, че нараства дела на големите търговци, предлагащи по няколко (дори и десетки) големи марки гуми, като фирми, започнали бизнеса си в една държава, вече покриват цяла Европа, а някои са стъпили на пазарите на няколко континента. Тази форма на търговия е много изгодна както за дилърите, така и за производителите, защото създава много силна конкурентна среда и стимулира по-големи продажби, благодарение на допълнителни услуги.

2020

Първото издание на The Tire Cologne определено е голям успех. С нетърпение очакваме и следващото издание, което, по традиция за подобен род изложение, ще се проведе след две години. Вече има и обявени дати – от 9 до 12 юни 2020 година. Второто „гумено” изложени определено ще се проведе в интересни времена – именно до края на десетилетието ще се появят много нови модели автомобили, очаква се възход на електрификацията, споделените услуги и автономното шофиране, в сила ще влязат нови екологични мерки за колите и свързаните с тях индустрии, а Европа ще е променена…



Рейтинг :
09.09 2023 в 05:20 1
+ 0
- 0
sffsdf32142
 
Още от : Бизнес
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.