29 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

В Америка погнаха и Mercedes за лъжливи дизелови двигатели

Когато преди месеци Volkswagen бе обвинена, че използва нелегален софтуер за прикриване на истинските нива на вредни емиси в някои от колите си, всички се усъмниха, че германският концерн ще бъде единственият замесен в подобен скандал. Сега стана ясно, че очакванията са били съвсем резонни, тъй в началото на седмицата Mercedes-Benz бяха обвинени в същото. Според документите, дизеловите двигатели на производителя изпускат повече вредни газове, отколкото компанията е декларирала. За разлика от случаят с Volkswagen обаче, тук нещата са малко по-сложни.

Bloomberg съобщава, че делото е било заведено още в четвъртък, а документите обвиняват Mercedes-Benz в използването на устройство, което заблуждава регулаторните органи за това колко екосъобразни са дизеловите автомобили на компанията. Делото е заведено в Ню Джърси, а засегнатите модели са дизеловите ML320, ML350, E-Class, S-Class и GLE.
Според обвинението германците използват софтуер, който автоматично изключва контрола на замърсяването на колите при околни температури под 50 градуса по Фаренхайт или 10 градуса по Целзий.

Говорителят на Daimler коментира пред Bloomberg, че обвиненията са „безпочвени“, както и че „всички наши автомобили отговарят на изискванията за екологичност“.

Важно е да се отбележат разликите между това дело и процесът срещу Volkswagen. Обвинението срещу Mercedes е заведено от физическо лице, собственик на автомобил Mercedes, от базирана в Сиатъл адвокатска кантора. Неин представител заявява за Bloomberg, че обвиненията са базирани отчасти на статия, публикувана в германското списание Der Spiegel, от която става ясно, че Mercedes са признали за използването на софтуер, който неутрализира контрола на замърсяването при по-ниски температури с цел запазване на двигателя. От кантората цитират и независимо проучване, проведено в Европа, което открило, че дизелов Mercedes изхвърля повече азотен оксид в реални условия, отколкото по време на лабораторни тестове.

„Mercedes никога не е разкривала на потребителите, че дизеловите й двигатели с BlueTec технология са „чисти“, когато навън е топло, но стават „мръсни“, когато температурите паднат,“ коментират юристите. „Mercedes никога не е признавала, че когато температурата падне под 10 градуса, мощността на двигателя и печалбите изведнъж стават по-важни от хората.“

Припомняме, че Дизелгейт на Volkswagen се разгоря след разкритие, направено от Американската агенция за опазване на околната среда ЕPA. В този случай Volkswagen бе обвинена, че е използвала софтуер, който разбира кога колата е качена на стенд, след което автоматично променя режима на работа на двигателя, за да го направи по-екологичен, отколкото реално той е в ежедневието.

Остава неясно дали делото срещу Mercedes ще доведе до разгарянето на скандал от мащаба на Дизелгейт на Volkswagen. От адвокатската кантора се надяват именно на това, коментирайки, че биха защитавали правата на всички потребители, които се чувстват излъгани.


Рейтинг :
09.09 2023 в 06:28 1
+ 0
- 0
sffsdf7417
 
Още от : Бизнес
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.