29 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Ето българските участници в Shell Eco-marathon 2018

Участниците в тазгодишната надпревара Shell Eco-marathon представиха своите енергийно ефективни автомобили на специално събитие в София. То се превърна в истински празник на инженерната и иновационната мисъл, а учениците и студентите споделиха любопитни факти за своите машини, технологични промени и нововъведения. Екипите направиха демонстрации пред гостите и показаха устрем за победа на състезанието за иновативни енергийни решения за транспорта, което ще се проведе от 5 до 8 юли в олимпийския парк „Куин Елизабет“ в Лондон.

България ще бъде представена от четири отбора на финалите на международното състезание Shell Eco-marathon 2018. Екипите на Технически университет - София и новия отбор HydRu на Русенския университет „Ангел Кънчев“ ще се състезават в категорията „Градски тип“. В категорията „Прототипи“ са автомобилът на дългогодишния отбор „Автомобилист“ на Русенския университет „Ангел Кънчев“ и този на екипа на Професионалната гимназия по селско, горско стопанство и туризъм „Н.Й. Вапцаров“, гр. Чепеларе.

Участието на българските екипи в Shell Eco-marathon тази година е белязано и от редица иновации. Отборът на Техническия университет – София празнува своето десето участие с няколко нововъведения на своя автомобил „Феникс“ от категорията „Градски тип“, сред които изцяло нова система за задвижване, нова електрическа система за рекупериране на енергия при спиране и нова спирачна система.

Екипът от Професионалната гимназия по селско, горско стопанство и туризъм „Н. Й. Вапцаров“ в Чепеларе е разработил нова телеметрична система и е заложил на нов аеродинамичен дизайн на прототипа “STORM-K”. Управлението на автомобила на дългогодишните представители на Русенския университет отбор „Автомобилист“ е поверено на дамската част от екипа. В техни ръце ще е напълно нов карбонов прототип, олекотен с 40% спрямо предишния модел на отбора.

Въздушното съпротивление на „DTT 3“, както е името на автомобила, е намалено благодарение на новата аеродинамика.
Управлението на автомобила на новия отбор „HydRu” на Русенския университет е разделено на две части – кормилната уредба е изцяло механична и чрез лостова система се извършва завиване с предните колела на автомобила. Задвижването му се извършва по електронен път посредством потенциометри и контролери, регулиращи количеството ток, което достига до електродвигателите.

Oтборът на Професионалната гимназия по механоелектротехника и електроника в гр. Бургас, успешно премина предварителния кръг Shell Eco-marathon Challenger Event във Франция и ще има възможността да се състезава наравно с останалите отбори следващата година с електромобила „Batkomobil” в категорията „Прототипи“.



Рейтинг :
09.09 2023 в 05:21 1
+ 0
- 0
sffsdf31755
 
Още от : Еко
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.