Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.Приемам
11 декември 2017
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Ще изостави ли Германия дизела?

Средностатистическият германец кара дизелов автомобил, предимно комби, тъмносив на цвят. Такива бяха предпочитанията му поне досега. Но в последно време те определено разлюбват дизела. На какво се дължи това? Ето и анализа на Емилиян Лилов от "Дойче Веле":

Последните официални данни показват, че все по-малко хора си купуват кола с дизелов двигател. През септември тази година продажбите на дизелови коли са намалели с 21 процента, а пазарният им дял вече при новите коли е само около 1/3.

Известно е, че Германия е родината на дизела - тази технология е изобретена тук. Но това не е основата причина за любовта на германците към дизеловите автомобили. Дизеловото гориво в Германия е по-евтино от бензина, а покупката на автомобил с дизелов двигател позволява на собствениците да ползват и данъчни облекчения. Затова близо 76% от закупените между януари и април 2015 година фирмени автомобили са били дизелови.

Дизел-гейт и неговите последствия

Година по-късно този дял е намалял до 73%, а сега е спаднал до малко над 68%. И макар две трети от новорегистрираните фирмени автомобили все още да са с дизелови двигатели, се забелязва тенденция към спад на продажбите на такива коли.
Причината за намалялото им търсене се корени в дизел-гейт - скандала с манипулираните данни за изхвърляните в атмосферата вредни газове. А покрай това в Германия отново се разгоря дискусията за вредите, нанасяни на околната среда от дизеловата технология.

Противниците на дизела твърдят, че азотният двуокис, изхвърлян от дизеловите двигатели, е особено вреден не само за околната среда, но и за човека. Затова някои големи германски градове възнамеряват да последват примера на Щутгарт и също да въведат забрана за движение на дизелови автомобили в централните части на града при неблагоприятна екологична обстановка. По данни на Германския автомобилен клуб ADAC, от тези локални и временни забрани могат да бъдат засегнати 13 милиона собственици на автомобили. Тази грозяща заплаха също е сред причините, поради които все повече германци започват да избягват покупката на дизелови автомобили.

Каква е алтернативата?

Конвенционалният бензинов двигател едва ли може да бъде заместител, тъй като някои страни вече мислят за забрана въобще на двигателите с вътрешно горене. Партията на Зелените в Германия, която вероятно ще стане част от управляващата коалиция, първоначално предлагаше годината 2030-та като краен срок за това. Междувременно обаче и те обявиха, че са склонни на отстъпки. Хибридната технология също не е алтернатива, а по-скоро само временен етап по пътя към задвижващата технология на бъдещето.

Засега вълшебната дума е електричество, но Германия няма да може да изпълни зададената политическа цел: до 2020 година по пътищата на страната да се движат 1 милион електромобила. Въпреки премията до 4.000 евро, която държавата дава за покупка на електрическа кола, потребителите засега са сдържани. А причините са, че тези автомобили все още са скъпи, те успяват да изминат само ограничен брой километри с едно зареждане на батерията, а мрежата от зарядни колонки в Германия е недостатъчно развитата.

Някои експерти пък смятат, че бъдещето принадлежи не на електромобилите, а на горивната клетка - една технология, която обаче е още по-скъпа, а и по-неразработена.


Препоръчани материали
+ 16
- 0
Сега остава да ме подсетиш, къде в Слънчевата система има достатъчно литий за десетина милиарда батерии. Не за ръчни часовници. И колко тона изкопаеми горива трябват, за преработката на един тон литиеви батерии.
Да питам ли за разликата между дискретните, и непрекъснатите технологии? Това - по въпроса за преработването на литиевия буклук със слънчеви батерии.
А иначе - идиотизмът на "зелените" впечатлява. Да забраниш дизелите (с кпд 40%), в полза на бензиновите примуси (с кпд 20%), разбира се, е силно екологична постъпка:))

Рейтинг :
11.11 2017 в 10:43 2
+ 1
- 4
Дизела е за големи тежки нискооборотни машини. Не за леки коли. Трака, замърсява, а прочутата му икономия е едва 20-на % спрямо бензина. И като си купиш дизел на 456783 км, “голямата” икономия почваш да я оставяш по сервизите. Защото ремонтите по двигателя са пъти по скъпи от бензиновия му аналог. То ако беше много хубаво, премиум колите щяха да са на дизел. Ама ферари на нафта още не съм виждал..
+ 2
- 1
Ще спрат да правят дизелчета-кафемелачки за леки коли, това по-скоро е сигурно. При камионите едва ли ще има радикални промени преди електрификацията.
 
Още от : Еко

Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.