Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.Приемам
11 декември 2017
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Tesla Model S косвено може да навреди на атмосферата повече от Mitsubishi Mirage

Всички в по-малка или по-голяма степен знаем и вярваме, че електромобилите замърсяват по-малко околната среда от колите с конвенционален двигател. Мащабно проучване, обаче, показва, че това не е толкова ясно...

Както съобщава Financial Times, Масачузетският технологичен институт скоро е провел изследване, в което е станало ясно, че електромобилите могат да замърсят околната среда дори повече, отколкото возилата с ДВГ.

За проучването си, американските учени изследвали колко въглероден двуокис отделят три автомобила - електрическият Tesla Model S P100D, голямата лимузина BMW 7 Series 750i xDrive и субкомпактният Mitsubishi Mirage. Победител станал малкият японец, тъй като било взето предвид къде е зареждан електромобилът и по какъв начин се захранва региона с електричество.

В щатовете от Средния запад на САЩ, като Охайо, Южна и Северна Дакота, Мисури, Индиана и Канзас, електричеството по принцип се добива от ТЕЦ и атомни централи. За да измине 270 000 километра Tesla Model S, топлоелектрическа централа изхвърля не по-малко от 48 600 кг въглероден двуокис, докато Mitsubishi Mirage е отделил през ауспуха си 46 980 кг. При BMW 750i xDrive този показател е почти двоен - 95 310 кг СО2.

А ако в сметките се вкара и производствтвеният процес на автомобилите с ДВГ и електродвигатели, то при производството на вторите се използва повече енергия, най-вече при литиево-йонните батерии. А самите батерии трябва да се рециклират след време, което от своя страна отново изисква енергия. От държавна гледна точка, стратегията за преход към електромобили на хартия изглежда добре. Но околната среда ще се замърсява по различен начин, ако от една страна се използва слънчева или друг вид екологична енергия, а от друга - от цапащите ТЕЦ-ове, смятат журналистите от Financial Times.

Въпреки това, според професора от МТИ Джесика Транзик, дори в държави като Полша, където електричеството се добива предимно чрез централи, използващи полезни изкопаеми, изпозлването на електромобили от даден клас би подобрило екологичната ситуация, ако ги срявняваме, обаче, с екивалентни по размер и сегмент коли с класически двигател с вътрешно горене. За справка - гореописаната Tesla и BMW 7, а дори и по-малък автомобил от "седмицата" също би отделил доста повече въглероден двуокис.


Препоръчани материали
SC
Рейтинг : 5325
15.11 2017 в 11:22 2
+ 0
- 0
Още малко ще кажат, че всички ТЕЦ-ове трябва да затворят, ако няма електрически коли. Фантазьори!
Божо
Рейтинг : 1187
15.11 2017 в 01:58 1
+ 0
- 0
Ей, голяма истерия. Май голяма война се задава.
Да припомня, че зарядните станции специално за Тесла са със слънчеви батерии. За това в Щатите до скоро бяха безплатни, а сега са нищожна такса - все пак искат поддръжка.
Безплатни са и на много места в Европа.
 
Още от : Еко

Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.