Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.Приемам
19 октомври 2017
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Clubman: най-голямото Mini досега

Как 2000 км могат да обърнат мнението ми за един автомобил

Mini Clubman е автомобил с размерите на VW Golf, т.е. представлява компактно комби, което взаимства дизайна от Mini Traveller, представено през 60-те години на миналия век. Както вече споменах в заглавието, Clubman е най-голямото Mini до момента, но благодарение на размера си, четирите врати за пасажери и двойните врати на багажника, май е и най-практичното.

Моделът се предлага в най-различни разновидности откъм мотор, трансмисия и задвижване: 3-цилиндров 1.5-литров бензин с турбо, два 2-литрови турбодизела и 2-литров турбо бензин с близо 200 "коня". Мощността може да минава както през 8-степенен автоматик, така и през "шест ръчки" и да достигне до предните колела или до предните и задните, благодарение на ALL4 4х4 системата.

Да ви разкажа по-подробно как в началото никак не ми допадаше Clubman, но в последствие не ми се слизаше от него. Преди няколко месеца имах възможността да покарам за два дни натъпкан с екстри Clubman S. Единственото, което помня от тогава, е как се борех с недозавиването, как свиквах с уредите за управление на джаджите и как не успях да побера детската количка (събрана, естествено) в багажника. Преди няколко дни, обаче, се прибрах от 4-дневен маратон, който изкарах с идентичен Clubman S без толкова много глезотии. Общият километраж надхвърляше 2200 километра, а мен почти насила ме изкараха от шофьорското място. Причината? Преоткрих Mini Clubman и започнах да го харесвам изключително много.

Да започна по същество. Като за начало ще изтъкна факта, че малка част от този пробег бе премината в България. Може би това е и причината, поради която не изпитвах нужда да се боря с волана, за да догоня изгубеното от предните колела сцепление, но за това ще ви разкажа малко по-късно. Пътувах в компанията на още двама души и успяхме преспокойно да съберем багажа си в товарния отсек, че дори успях да дръпна и щората, за да закрия багажника. За пасажера на задната седалка имаше предостатъчно място, возейки се от дясно и не чух лоша дума за дългия и изморителен маратон, който направихме. "Навигаторът" ми също не изпита затруднения в намирането на най-удобната позиция на седалката и всички пътувахме в комфорт.

Ред е да ви разкажа какво разбрах аз: едно или двудневен тест в покрайнините на София не дава никаква, ама абсолютно никаква представа за това какво предлага автомобилът. Съвкупността от системи, асистенти и режими трябва да се изпита малко по-продължително, за да разбере съзнанието ни с какво разполагаме. Никога до сега не бях тествал навигационната система на кой да е автомобил. Та за еднодневен тестдрайв рядко успявам да наглася седалката си, какво остава за всичко останало. Заради пътуването зад граница реших, че ще ми е по-спокойно да задам дестинацията, която ще посетим. По този начин бивах осведомен навреме за всякакви маневри, които трябва да направя, времето за пристигане и т.н. Интересното е, че дори малките пътчета, по които минахме, бяха безпогрешно обозначени в картата. За това записвам отличен 6, защото не съм очаквал толкова добро ориентиране и предложение за маршрути.

Шофирането в смесени условия, при които се редуват магистрали, първокласни и второкласни пътища, градски прекосявания и планински проходи с милион завои ми донесе нужната информация за комбинацията 2.0-литра турбо бензин, 8-степенна трансмисия и предно задвижване. Заради броят на предавките и оптимизираните числа успях да реализирам завидно нисък смесен разход от 7 л на 100 км. Имайте предвид, че на места автомобилът бе на лимита си и климатичната система не бе изключена нито за миг. В същото време разполагах с почти 190 к.с. и отново заради автоматичната трансмисия всяко изпреварване и друг вид доускорение бе приятно, бързо и безопасно. Идва ред да ви споделя как този "мъник" с предно задвижване се държи по завоите на небезизвестните проходи Трансфагарашан и Трансалпина. Неочаквано добре! Когато преди няколко месеца карах Clubman S през нашия Петрохан останах разочарован. Но сега... сега нещата бяха различни. Сякаш бях зад волана на друга марка и друг модел. Нямаше нищо, ама нищо общо! Завиването, спирането, комбинацията от двете, излизането от завоя с разгръщане на мощността бяха коренно различни. И не, не е от гумите, не е от скоростта, с която се случваха събитията, а е просто от възможността да покарам Clubman S на друга настилка.

За нивото на оборудване няма да ви разказвам, защото можете да конфигурирате бъдещия си Clubman почти всякак. Съвет от мен, натъпчете го с всичко необходимо за едно спокойно и комфортно пътуване. "Мъникът" ще свърши всичко останало и то по най-блестящия начин. Да, не предлага екстрите и комфорта на един гран турър, но пък дойде ли време за завиване и спиране, ще разберете, че сте направили правилния избор. И в края на пътуването ще ви се иска още на следващия ден да покорите някоя нова дестинация.

Цената, на която може да придобиете компактното бижу, започва от 53 400 лв. с ДДС. Срещу това получавате максимална мощност от 192 к.с. при 4500 об/мин, максимален въртящ момент от 280 Нм при 1250 об/мин, максимална скорост от 228 км/ч, ускорение от 0 до 100 км/ч за 7,1 секунди и комбиниран разход от около 7 л/100 км, измерени от нас в реални условия, включващи градско, магистрала, извънгряадски пътища и планински пътища с голяма денивелация.


Препоръчани материали
+ 0
- 0
Хубав bmw двигател и въшлив интериорен дизайн.
Не.
+ 1
- 2
Щом и жената го не ще значи е боклук.
popleta
Рейтинг : -738
22.09 2016 в 18:06 1
+ 0
- 0
Прилича на цирей върху задник.Мини се превърна в бутикова фъшкия.
 
Още от : Тест

Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.