
Mercedes-Benz обяви, че компанията е сглобила своя 600-хиляден G-Class. Това е изцяло електрическият G580 с EQ технология в цвят Obsidian Black металик, който преди няколко дни слезе от производствената линия в Грац, Австрия – мястото, където се изработват всички G-Wagen модели. Вместо да го запази, Mercedes планира да продаде автомобила на клиент.
Това постижение е значимо не само защото числото 600 000 звучи впечатляващо. Само преди две години Mercedes отпразнува производството на 500 000 G-Class, представяйки уникален модел с ретро тема, който вдъхнови специалната версия G-Class Edition Stronger Than the 1980s. Фактът, че компанията е произвела още 100 000 луксозни SUV само за толкова кратък период, показва сериозен ръст за марката.
За сравнение, на Mercedes му отне три години, за да премине от 400 000 до 500 000 произведени G-Wagen, и приблизително същото време, за да стигне от 300 000 до 400 000 броя. Не е изненадващо, че популярността на G-Class расте. Макар че S-Class и E-Class са в производство от по-дълго време, SUV моделът с военни корени се превърна в короната на гамата на Mercedes, търсена с огромни надценки и дългогодишни списъци за чакане.
Според Mercedes, G-Class е и най-персонализираният автомобил в гамата. Компанията твърди, че над 90% от клиентите избират поне една опция от програмата Manufaktur, като средно добавят по три. Увеличава се и търсенето на ексклузивни цветове за боя. От миналата година клиентите могат да избират от над 20 000 нюанса благодарение на програмата за индивидуализация.
Въпреки че G-Wagen се е развил значително от дебюта си през 1979 година, успехът му вероятно се дължи на запазената връзка с корените му. Силуетът на SUV-а остава практически непроменен близо 50 години – невероятно постижение, имайки предвид днешните изисквания за безопасност и аеродинамика. И макар че е станал много по-бърз и луксозен, G-Wagen продължава да предлага истински офроуд способности, с класическа стълбовидна рама, двустепенна разпределителна кутия и три блокировки на диференциалите.
И докато генерално "Гегата" се харчи като топъл хляб, то нейната електрическа версия не се оказа планирания пазарен успех. Неотдавна ръководители в Mercedes откровено са признали, че електрическият G-Class е "търговски провал". До края на април са били продадени само 1450 броя, почти година след пускането на модела.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари