
Първият електромобил на Ferrari ще бъде специален модел с ограничено производство. Вторият трябваше да бъде с по-високи производствени обеми, но изглежда, че никой не иска електрическо Ferrari.
Оказва се, че електрическите спортни автомобили трудно се продават. Дори Мате Римац – основателят на компания за електрически хиперавтомобили – смята така, което се оказва лоша новина за Ferrari. Според Ройтерс, позовавайки се на анонимни източници, Ferrari отлага втория си електромобил от 2026 г. за 2028 г., тъй като в момента очевидно има „нулево“ търсене за такъв автомобил.
В материала на Ройтерс, цитиран и от The Drive, се посочва, че първият EV на Ferrari ще бъде модел с нисък тираж, своеобразен „символичен етап“, който ще изпълни обещанието на компанията да пусне електромобил през 2026 г. Вторият електрически модел, който трябваше да излезе до края на следващата година, е планиран като модел с по-големи обеми на производство.
Ferrari обикновено продава между 5 000 и 6 000 бройки от всеки сериен модел за период от около пет години. Но според един от източниците на Ройтерс, това би било невъзможно с електромобил, пуснат още догодина. Практически няма интерес от клиенти, затова Ferrari отлага модела най-рано за 2028 г.
Допълнителното време ще позволи на Ferrari и да развие по-добре електрическите си технологии. По-рано беше съобщено, че марката е подала патенти за „виртуална“ система от двигател и трансмисия за електромобили – концепция, подобна на успешната на Hyundai в модела Ioniq 5 N. Въпреки това, според източник на Ройтерс, основната причина за отлагането е именно липсата на търсене, а не технически проблеми със самия автомобил.
Ferrari не е единствената италианска спортна марка, която отлага плановете си за електрически модели. Както отбелязва информационната агенция, Lamborghini отложи пускането на първия си EV от 2028 за 2029 година, а Maserati изцяло се отказа от електрическата версия на модела MC20.
Търсенето на електромобили се развива по-бавно, отколкото повечето производители първоначално очакваха, а регулаторният натиск за спиране на производството на коли с двигатели с вътрешно горене вече се забавя или дори изоставя. За Ferrari стратегията „изчакай и виж“ може да се окаже разумен ход – вместо да се ангажира с нещо, което в крайна сметка може да не се наложи да произвежда. Или пък, неочаквано, клиентите може изведнъж да прегърнат идеята за електрически спортни автомобили.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари