
Екипажът Антон Титов / Александър Спиров (Hyundai i20N Rally2, RC2) победи в рали "Дряново" - първи кръг от националния рали шампионат на България. Победата се реши буквално в последния момент, след редица обрати и изненади.
Първият състезателен ден на рали „Дряново“ предложи очакваната доза динамика и драматични развръзки. Двете минавания на скоростния етап „Царева ливада“ (14,24 км) очертаха лидерите и подредиха челото на класирането.
С блестящо каране Александър Томов и Недялко Сивов (Renault Clio Rally3, RC3) завършиха деня като безапелационни лидери в генералното подреждане. Те изковаха преднината си още в първия етап, когато поведоха с 12 секунди пред основните си съперници, а във второто минаване затвърдиха позицията си и приключиха деня с аванс от над 20 секунди. Втори в генералното класиране се наредиха Антон Титов и Александър Спиров (Hyundai i20N Rally2, RC2). Дуото повиши темпото във второто минаване и освен че се закрепи в челото, оглави и клас RC2, където конкуренцията е особено силна.
Следобедните минавания по етапа „Дряново“ във втория състезателен ден сложиха точка на изключително драматично и изпълнено с обрати рали. Временните лидери Александър Томов / Недялко Сивов започнаха деня с проблеми със спирачките, но успяха да овладеят ситуацията. В първото минаване през СЕ „Дряново“ обаче екипажът излетя от трасето, а инцидентът доведе до запалване на храсталаци около автомобила им. Благодарение на намесата на Кирил Тодоров / Георги Аврамов (Opel Corsa Rally4) и техния пожарогасител ситуацията бе овладяна, но организаторите бяха принудени да прекратят етапа и присъдиха служебни времена на част от участниците.
Така битката за победата се реши в последната отсечка. Липсата на Томов/Сивов отвори пътя за Антон Титов и Александър Спиров, които въпреки сутрешното си завъртане демонстрираха хладнокръвие и донесоха победата на „АК Астра Рейсинг“. „Състезанието беше оспорвано. Допуснахме грешка във второто минаване, но и нашите конкуренти също. Борбата бе доста жестока и се радваме, че сме на финала,“ коментира Титов.
На второ място завършиха Никола Мишев / Ангел Башкехайов (Skoda Fabia Rally2 Evo, RC2). Екипажът загуби време след спукана гума на СЕ „Дряново“, но стабилното темпо и добрата работа в ключови етапи им донесоха заслужен подиум. „Много съм щастлив, че съм на финала. Второто място е успех, особено след проблемите с двигателя в първия ден,“ заяви Мишев.
В RC4 победители станаха Любен Каменов / Валентин Будинов (Peugeot 208 Rally4), които удържаха атаката на Тодоров / Аврамов и завършиха трети в генералното. Разликата между двата екипажа бе едва 5.9 секунди. Байчо Ненов / Георги Радев стигнаха финала и записаха ценни точки с трето място в класа.
Драмата бе пълна в клас RC4N – след наказание на Христо Атанасов / Марин Иванов, лидерството поеха Огнян Герджиков / Георги Гаджев (Renault Clio RS), които завършиха 5-и в генералното и първи в класа. Живко Желязков / Явор Любенов взеха второто място в RC4N, докато Атанасов/Иванов останаха трети.
RC5 бе напълно доминирана от Петър и Любка Йорданови (Renault Clio Rally5) – безгрешни и постоянни, те завършиха първи в класа и 6-и в генералното. Втори се наредиха Динко Иванов / Явор Брънков. Пламен Панталеев / Красимир Механджийски (VW Polo) записаха стабилно каране и завършиха 9-и в генералното, като оглавиха НС1.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари