16 октомври 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

България ще е сред водещите производители на електромобили

e.GO Mobile залага много на бъдещата си фабрика в Ловеч

"Ще построим изцяло нов завод за електромобили в Ловеч и първата кола ще излезе оттам в началото на 2024 година", заявява в интервю пред Дойче Веле Али Везвай, председател на управителния съвет на германската фирма за електромобилност е.GO. Препечатваме целия текст:

Както бе официално съобщено, e.GO Mobile смята да произвежда автомобили в България. Министърът на икономиката в служебното правителство Кирил Петков преди време заяви, че сделката е в последния си стадий. Какво означава това?

Али Везвай: Към момента на официалното съобщение бяхме подписали нашето местно проектоспоразумение, но предстоеше Меморандумът за разбирателство по приоритетния инвестиционен проект да бъде одобрен от Министерския съвет. Получихме стопроцентова подкрепа от правителството - сделката бе одобрена единодушно!

Значи в общи линии бихме могли да твърдим, че сделката ни е вече в кърпа вързана?

Али Везвай: Абсолютно! Екипите ни, включително и тези на инженерите и архитектите в Германия, работят с пълна пара. Избран е теренът. През септември планираме да внесем строителната документация в общината и се надяваме да получим разрешение за строеж до края на годината.

Неотдавна България се състезаваше за милиардна инвестиция на Фолксваген и дори стигна до последния тур, конкурирайки се с Турция. Сделката обаче пропадна. Вие сте германски стартъп, специализиран в производството на електроавтомобили. С какво Ви убедиха условията в България сега, след като за Фолксваген те явно са били недостатъчно добри?

Али Везвай: Next.e.GO се различава от останалите класически производители на оригинално оборудване. Създадохме уникална и изключително иновативна микро-фабрика, която e високопроизводителна, икономически гъвкава и с краткотраен производствен цикъл, без да се нуждае от значителни ресурси - независимо дали става дума за земя, вода или нещо друго. Това, в последна сметка, са факторите, които всички заинтересовани страни трябва да отчитат, преди да вземат решение за такъв важен проект. Вече се спряхме на извънредно подходящо място в град Ловеч, където всички индустриални предпоставки са налице, така че веднага можем да започнем с реализацията на проекта.

Българското правителство също е заинтересовано да привлече инвеститори в производството на електрически автомобили, като се имат предвид структурните промени в автомобилната индустрия от една страна и нарасналото търсене от друга. С тази инвестиция от около 140 милиона евро заводът ще изведе България сред водещите производители на електромобили и ще увеличи атрактивността на този автомобилен сектор.

Твърди се, че инвестицията е в размер на 140 милиона евро. За стопроцентова пряка чужда инвестиция ли става дума или българската държава също ще се включи във финансирането на сделката?

Али Везвай: Българското правителство е склонно да осигури поощрително финансиране от 34 милиона евро след успешната реализация на проекта и стартирането на производството.

Според информациите в българските медии, предишни български правителства също са желаели тази инвестиция. Защо не успяха да я осигурят, а днес, при временното правителство, това стана възможно?

Али Везвай: Започнахме своето вътрешно предпроектно проучване за осъществимост още в началото на годината. В първоначалната фаза е необходимо време, за да се събере информация за бизнес средата и инфраструктурата в България, а също и за насърчителните мерки, предлагани за подобни проекти. Трябва да се избере терен за строежа и да се намери стратегически партньор за осъществяването на проекта. Когато завършихме този процес, бях силно впечатлен от експедитивността на правителството, както и от професионалния и прозрачен начин на действие на двамата министри - на икономиката и на финансите - които работиха в тясно сътрудничество, за да отговорят на проектните изисквания във възможно най-кратко време.

Изцяло нов завод ли ще построите или ще използвате налични индустриални мощности и друга съществуваща инфраструктура?

Али Везвай: Ще построим изцяло нов завод в Ловеч - подобен на завода ни в Аахен, Германия - и ще го свържем с наличната инфраструктура на ловешкия индустриален логистичен парк.

Автомобилът ще носи марката "Произведено в България". Ще има ли в него произведени в България части и какви? Иначе казано, колко процента от него ще са чисто български?

Али Везвай: България притежава добре развита автомобилна индустрия и широкообхватна верига на доставки из страната. Това бяха едни от факторите, които натежаха при избора на място за новата ни микро-фабрика.

Кога ще бъде произведен първият автомобил? Колко километра ще може да пропътува с напълно заредена батерия и колко ще струва? Само за българския пазар ли ще бъде предназначен или и за износ в други страни?

Али Везвай: Първите автомобили ще бъдат произведени през първото тримесечие на 2024 година. Като един от автомобилите на пазара, които отговарят в най-голяма степен на изискванията за устойчиво развитие, e.GO е проектиран така, че градската мобилност да носи удоволствие, като в същото време не натоварва инфраструктурата. Или по-просто казано - той е практична кола.

Очакваме, че автомобилът ще може да изминава в градски условия поне 220 км без зареждане, което е почти четири пъти повече от обичайния за хората среден пробег в градска среда. Продукцията на завода ще се продава не само на българския пазар, но и в други страни.



Рейтинг :
09.09 2023 в 05:06 3
+ 0
- 0
sffsdf38468
Puhco
Рейтинг : -6650
23.10 2021 в 16:36 2
+ 0
- 0
Албанска измама, същата като Киро варията
+ 1
- 0
"може да изминава в градски условия поне 220 км"

в изънградски по-добре да не говорим обаче...
 
Още от : Бизнес
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.