Chrysler ще го бъде, Fiat става стратегическа марка за FCA
След като миналата седмица слуховете за закриване на марката Chrysler от страна на Серджо Маркионе плъзнаха сериозно в интернет, те бяха пресечени от страна на боса на Fiat Chrysle Automotive, по време на срещата му с големите акционери на компанията.
Chrysler засега ще живее като бранд, най-вече заради партньорството с компанията за безпилотни автомобили Waymo, собственост на Google. От технологичния гигант са направили поръчка за цели 62 000 бройки от минивана Pacifica, който е основен за проекта им. И именно MPV-сегментът ще бъде основен за марката Chrysler.
Другата важна новина бе свързана с Fiat, за който също се чуваше, че няма да има безоблачно бъдеще. Италианската марка, обаче, ще е най-важна за концерна, заедно с най-печелившата в момента - Jeep. Както вече писахме, производството на леки коли ще бъде преместено в Полша, а в Италия ще се произвежда кросоувърът Fiat 500X, ззаедно с модели на Jeep.
До 4 години се очаква нова, изцяло електрическа версия на компактния Fiat 500, както и 3 SUV/кросоувър модели, предназначени за силните пазари на марката в Южна Америка. Alfa Romeo ще се сдобие с 5 нови модела до 5 години, като се очакват два нови SUV модела - по-голям и по-малък от Stelvio, както и две спортни купета, под имената GTV и 8С.
Jeep ще е може би най-важната марка за концерна FCA, като в момента иконичната марка е и най-печеливша за производителя. До 2023 година ще очакваме цели 8 нови модела от американците, сред които големият Grand Wagoneer и новото поколение Grand Cherokee.
В унисон с модата в автомобилния свят, джиповете скоро ще останат без дизелови двигатели, за сметка на 10 хибридни и 5 електрически модела, като най-интересен ще е електрическият офроудър Wrangler. Jeep ще пусне и субкомпактен модел, който ще е позициониран под Renegade, а слуховете са за базиран на Fiat Panda 4x4 микро модел.