Dacia с ново лого и променена визуална идентичност
Немалко автомобилни компании промениха своето лого тази година, особено френски марки като Renault и Peugeot, които представиха новите си емблеми и новата си визуална идентичност. Dacia се присъединява към тенденцията, като румънската марка официално утвърди новото си лого и новите си дизайнерски стилистики, които бяха загатнати с концепцията Bigster в началото на годината.
Още от днес (17 юни 2021) румънската компания под контрола на Renault ще използва тази нова визуална идентичност във всичките си медийни материали, реклами и дейности в социалните мрежи. В дилърствата на марката новите емблеми и лога ще се появят в началото на следващата година, а самите автомобили на Dacia ще са с нова визия на емблемите и надписите чак през втората половина на 2022 г.
Това ще рече, че фейслифтът на Dacia Duster, който се очаква към края на месеца ще е със старата си емблема и надписи, както ще стане може би и с наследника на Lodgy и Logan MCV - 7-местен модел, който се очаква през първата половина на следващата година.
Обновяването на Dacia е въплътено от нейните нови лого и емблема, като двата нови дизайнерски елемента са създадени с желанието да изразят същността на марката. Логото е с променен и опростен дизайн на буквите, като „D“ и „C“ са огледални изображения една на друга. Подобен е похватът и при емблемата, където двете букви са свързани.
Dacia залага и на нови цветове за своята идентичност. С популярното синьо вече е свършено, като цветовата схема е изградена около каки-зелено, за да подчертае приключенската страна на марката и нейната по-силна връзка с природата. Няколко вторични цветове допълват гамата - тъмно каки, теракота, пясък, яркооранжев и яркозелен.