Електрифицираните коли надминаха дизеловите по продажби в Европа
Хибриди и електромобили се търсят повече от машини с нафта за първи път
Търсенето на нови хибридни и електрически автомобили за пръв път надхвърли това на дизеловите машини в Европа. Става дума за месец септември, като по информация на анализаторите от Jato един от 4 нови автомобила е бил хибриден, плъг-ин хибриден или електрически. Същевременно дизеловите коли отбелязват рекорден спад в продажбите.
От компанията Jato Dynamics изследват развитието на пазарите в 27 европейски държави, където през септември тази година се отбелязва 1,2% ръст в регистрациите на нови коли. Почти 1,3 милиона нови автомобила са били регистрирани за периода, а ръстът в продажбите на електрифицирани коли спрямо септември 2019 е цели 156 процента.
За пръв път в историята, повече от 300 000 хибридни и електрически коли са били регистрирани само в рамките на месец и за втори път те прехвърлят дял от 20% при покупките. Същевременно, делът на продадените дизелови коли за септември е 24,8%, което е рекорден спад. Точно преди 10 години, дизеловите автомобили са били с 50% пазарен дял, а хибридите и електромобилите са били под един процент.
Хибридите и меките хибриди държат лъвския пай в продажбите на електрифицирани машини. Както винаги, лидери са Toyota и Lexus, с 32% дял от пазара, но в голямата картинка влизат играчи с ръст на продажбите като Ford, Suzuki и BMW. При чисто електрическите коли, лидер е Tesla, макар калифорнийската компания да отбелязва 5% спад.
Според Jato, новият лидер в продажбата на изцяло електрически возила е Volkswagen Group, който освен едноименната марка включва още Skoda, SEAT, Audi и други брандове. При плъг-ин хибридите пък лидер Mercedes-Benz с 22% пазарен дял.
Най-продаваният електромобил е Tesla Model 3, а лидер при зареждаемите хибриди е Mercedes-Benz A-Class. Toyota Corolla пък е с най-много продажби при конвенционалните хибриди.