01 октомври 2022
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Opel става френски за 2,2 милиарда евро

Свързани новини

След като в края на миналата седмица стана ясно, че PSA е постигнала споразумение за закупуването на Opel и Vauxhall от General Motors, днес двете компании дадоха официална пресконференция по повода, в която бяха разкрити детайли както по сделката, така и за бъдещето на немската марка и британското й подразделение.

С придобиването на Opel за сумата от 2,2 милиарда евро, PSA Group се превръща във втория по големина автомобилен гигант в Европа с марките си Peugeot, Citroen, DS, Opel и Vauxhall. Така пред новата фирма седи единствено Volkswagen, a PSA изпревари Renault-Nissan.

Според официалното изявление, сделката включва всички автомобилни операции на Opel/Vauxhall - двете търговски марки, 6 завода за автомобили и 5 фабрики за компоненти и един инженерен център (в Рюселсхайм, Германия). На подчинение на французите минават и почти 40 000 служителни на Opel. General Motors от своя страна ще запази инженерния център в Торино, който ще се използва за международни проекти на американския гигант.

Продуктите на Opel ще продължат да използват технологии на GM и ще се възползват от лицензите и интелектуалната собственост на американците докато моделите прогресивно не преминат изцяло на платформи на PSA в следващите години. Това означава, че задаващите се Opel Crossland X и Grandland X са само началото на новата вълна модели с френска архитектура.

"Горди сме да обединим сили с Opel/Vauxhall и сериозно се ангажираме да продължаваме да разиваме тази велика компания, ускорявайки доходността й", заяви председателя на борда на директорите на PSA Карлос Таварес. Според шефката на General Motors Мери Бара, тази сделка е много добра стратегия и така Opel ще може да засили позициите си на европейския пазар.

Все още остават притесненията за това, какво ще се случи с британските заводи на Vauxhall в Елсмер Порт и Лутън. Френското правителство държи 14% от акциите на PSA и е много възможно да лобира за преместването на производството във Франция, в опит да спести плащания за потенциални такси и мита след като Великобритания напусне Европейския съюз. От друга страна, френските власти ще разкрият и нови работни места в родината си, което е и полезен популистки ход. PSA също така планира сериозно оптимизиране на разходите, за да поевтини производството на моделите си.

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Бизнес
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.