27 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Porsche "уби" 718 Boxster и Cayman в Европа

Съдбата им последва и "братовчедът" Audi R8

След като наскоро Porsche Macan остана без варианти с ДВГ, а само с електрическа версия, сега германската спортна марка "уби" още два свои модела - базовите варианти на модела 718 Boxster и Cayman. Както и при кросоувъра с бензинов двигател, причината и тук е несъвместимостта на колите с новите разпоредби за киберсигурност на ЕС.

Новите европейски закони за киберсигурност влизат в сила през юли тази година, след което Porsche вече няма да има право да регистрира колите в ЕС. Засега обаче двата модела ще продължат да се продават на други пазари.

Докато представители на марката потвърдиха спирането на производството на купето и кабриолета, за щастие има и едно изключение - версиите Cayman GT4 RS и Boxster RS Spyder са освободени от новото правило заради ограниченото им производство. Това означава, че "горещите" версии" ще продължат да бъдат предлагани.

Следващото поколение на 718 ще бъде изцяло електрическо, като трябва да се появи в продажба през 2025 г. Пристигането му обаче не означава край на сегашните бензинови версии, тъй като двата модела ще се продават едновременно там, където е възможно. Porsche използва подобна стратегия за двете поколения на Macan.

Подобна новина пристига и от сестринската компания Audi, която приключи с производството на спортния R8. След като през ноември миналата година последният екземпляр на компактния ТТ слезе от поточната линия, миналата седмица съдбата му сполетя и Audi R8, чиито епилогичен представител напусна завода на марката в Хайлброн, Германия.

Последната суперспортна машина на "четирите ринга" е купе в жълт цвят, версия Performance Quattro Edition с карбонов екстериорен пакет и 20-инчови колела.

Audi обяви преди немалко време спирането на най-динамичния си модел, но това наложи удължаване на производството заради рязко нарасналия клиентски интерес след лошата новина. Така, последният R8 трябваше да слезе от поточната линия още в края на миналата година, но това се случва едва сега. И суперспортистът отбеляза ръст на търсенето за 2023 година с 49 процента, достигайки 1591 бройки. Въпреки това, купето (и кабриото) си остава най-слабо продавания продукт на марката в глобален аспект.

Скоро очакваме съдбата на Audi R8 да бъде последвана от събрата Lamborghini Huracan, който се оказа по-популярния от двете много сходни машини със средноразположен двигател. Следващото поколение на италианската "тупалка" вече няма да дели нищо общо с немските роднини и ще е на нова платформа и с плъг-ин хибридно задвижване.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Бизнес
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.