16 юли 2018
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Renault и Nissan преговарят за пълно сливане

Renault и Nissan водят преговори за пълно и окончателно сливане, съобщава агенция Bloomberg, след като се позовава на информация от добре осведомени източници. Идеята за това сливане, което ще доведе до появата на изцяло нов автомобилен производител, е на шефа на двете компании Карлос Гон, макар официален коментар по темата да няма.

В момента, Renault - Nissan функционира като малко сложен за обяснение, но добре функциониращ алианс (съюз), при който французите са собственици на 43% от капитала на японската марка, а японците пък на 15% от френския производител, но без право на глас. От своя страна, френското правителство държи 15% от Renault, а Nissan контролира Mitsubishi чрез 34% от акциите. Renault държи и почти всички акции в руския производител АвтоВАЗ, като притежава изцяло и румънската Dacia.

Макар и непотвърдена, информацията за преговорите доведе до покачване на акциите на двете фирми. Ако идеята на Гон бъде приета от акционерите, ще бъде образувано изцяло ново дружество, което, обаче, ще бъде регистрирано на неутрална територия, извън Франция или Япония. Слуховете споменаваха първоначално Лондон, но предвид "брекзит" като локация се спряга и холандската столица Амстердам.

Подобна идея за сливане се коментира от години в алианса, но най-големият й противник до момента е било френското правителство. Докато бе финансов министър преди три години, настоящият президент на Франция Емануел Макрон дори оказваше натиск за увеличаване на дела на държавата в Renault и на няколко пъти твърдо се противопоставяше на различни стратегии на Карлос Гон, включително и за сливането. Сега, в ролята си на либерален президент, Макрон може и да отстъпи, твърдят специалисти.

Според експерти, пълното сливане на двете японски марки Nissan и Mitsubishi с френския производител ще доведе до още по-добра оптимизация на разходите и по-добро споделяне на платформи, части и технологии - процес, който в момента е усложнен от специалния статут на съюза. В момента, Renault и Nissan успяват да икономисат по около 5 милиарда евро годишно заради общи процеси, но само около 20% от произвежданите автомобили са на общи платформи и с общоразработени двигатели и задвижвания.

Макар и като алианс, миналата година Renault - Nissan бе най-големият производител на леки коли, реализирайки 10, 6 милиона автомобили. Плановете са до 2022 година тази бройка да нарасне до 14 милиона возила годишно. За Карлос Гон сливането на подопечните му компании е много важно и е нужно "алиансът да стане необратим", тъй като при новите хоризонти на автомобилостроенето, изключително важен ще е размерът на компанните, предвид предизвикателствата на електрификацията и автономното управление. А при пълно сливане, спестените разходи, пак до 2022 година, ще могат да нарастнат до 10 милиарда евро годишно или двойно повече от настоящото ниво.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Бизнес

Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.