Volkswagen Phaeton "изгърмя" заради чудовищните разходи по "дизелгейт"
Разработката на второто поколение Volkswagen Phaeton се отлага заради огромните съкращения на инвестициите, необходими да посрещнат чудовищните разходи за "дизелгейт" във Volkswagen Group. Само преди месец от VAG са обсъждали бъдещето на луксозната лимузина, дискутирайки изцяло електрически модел с уникален дизайн. Това би трябвало да означава, че все пак бъдещето на модела не е съвсем замразено.
Все пак, сме малко изненадани, тъй като босът на VW групата Матиас Мюлер също неотдавна заяви ,че Phaeton е небоходим за азиатските пазари, което бе индикация, че лимузината няма да попадне "под ножа". И да бъдем по-прецизни, VAG заявиха, че ще прекратят и отложат проекти, които не са толкова важни, а "файтонът" определено не бе в този списък.
Решението е част от плана за икономия на средства за собственост, заводи и оборудване на стойност около 12 млрд. евро, което все пак е с 1 милиард по-малко от първоначално планираните спестявания. Така например, Volkswagen ще спести 100 милиона евро като не построи новия дизайнерски център във Волфсбург, а в момента се обсъжда и бъдещето на планираната фабрика за бои в Мексико.
Вместо да се влагат пари в проекти като горните, конкретно догодина, най-необходимите бюджети ще отидат за важни нови продукти като новите поколения на Volkswagen Golf и Cafter, както и Audi Q5. В допълнение, сериозни суми ще се вложат в развитието на модулната електрическа архитектура на фирмата, което означава по-сериозен фокус върху хибридите и електромобилите.
Интересно защо, един определено непечеливш проект - този за Bugatti Chiron не бе порязан от германците. Не че и Volkswagen Phaeton някога е бил много печеливш модел, но явно имиджа на хиперкара е по-важен от този на топ лимузината, която все пак си има братовчеди в лицето на Audi и Bentley.