Ето го новия Mercedes-AMG SL
Кабриолетът се завръща към спортните си корени
Новият Mercedes-AMG SL, най-новата версия на легендарния SL модел, се завръща към спортните си корени. Луксозният роудстър, който отново ще се предлага с 2+2 места, е подходящ за ежедневно шофиране, като за първи път в 70-годишната си история е със задвижване на всички колела.
Новият SL се предлага с високотехнологични компоненти като AMG Active Ride Control с активна стабилизация срещу накланяне, завиващи задни колела, керамична спирачна система AMG и революционната технология на фаровете Digital Light. Всичко това, в комбинация с 4-литров V8 битурбо двигател с висока мощност и производителност.
При премиерата си на пазара, новият SL ще се предлага в два варианта на 4,0-литровия битурбо двигател, който се сглобява ръчно в германския град Афалтербах. Топ моделът SL 63 4MATIC+ развива 430 kW (585 к. с.) и осигурява максимален въртящ момент от 800 Nm. Максималната скорост на автомобила е 315 км/ч и ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,6 секунди.
V8 двигателят на Mercedes-AMG SL 55 4MATIC+ (комбиниран разход на гориво 12,7-11,8 л/100 км) осигурява 350 kW (476 к.с.) и максимален въртящ момент от 700 Nm, като ускорява до 100 км/ч за 3,9 секунди, а максималната му скорост е 295 км/ч.
За първи път в историята Mercedes SL ще се предлага със задвижване и на четирите колела. Двата модела V8 са оборудвани с AMG Performance 4MATIC+ технология. Тази интелигентна система съчетава предимствата на двете различни концепции за задвижване, като променливото разпределение на въртящия момент към предната и задната ос предлага оптимално сцепление на автомобила с настилката.
Важно е да се отбележи също, че каросерията на Mercedes-Benz AMG SL e изцяло нова. Корпусът е създаден като при първия SL през 1952 г. – буквално върху празен лист хартия, като нито един компонент не идва от предшественика SL или от друг модел като AMG GT Roadster. За любителите на наситени летни усещания, електрохидравличният текстилен покрив на кабриолета се отваря или затваря напълно автоматично за около 15 секунди при до 60 км/ч.
Екстериорът впечатлява, съчетавайки изчистения дизайн на Mercedes-Benz със спортния характер на AMG и типичните детайли за модела. Препратките към първото поколение на SL са забележими, а интериорът превежда традицията от първия 300 SL роудстър в новите, модерни времена. Фините материали и прецизната изработка подчертават стандарта за най-високо ниво на комфорт, а цялостният дизайн на кокпита, включително регулируемия централен дисплей в централната конзола, е фокусиран върху водача.
Последното поколение на интуитивната мултимедийна система MBUX (Mercedes-Benz User Experience), разработена в България, която дебютира в новия Mercedes-Benz S-клас, може да бъде открита и в новия кабриолет. Тук MBUX предлага освен стандартните си функции и специфично за AMG съдържание. На българския пазар новият SL се очаква през пролетта на 2022 г.













