Ето го новият Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser се появи през далечната 1951 година, като военен всъдеход, силно напомнящ легендата Jeep Willys. Малко по-късно идва и цивилната версия на модела, а вече над 70 години машината трупа легендарен статус.
След като преди 2 години от Toyota лансираха новото поколение на по-масивния Toyota Land Cruiser 300, сега на ход е и по-компактният Land Cruiser 250, познат ни също и като Prado, след разделянето на гамата в края на 80-те години на миналия век.
За европейския пазар, моделът ще се нарича просто Toyota Land Cruiser, като впечатлява с изцяло променен дизайн, който донякъде напомня на 300, но заимства и много черти от легендарната Серия 70, но с модерна интерпретация. Споменавайки за „70-ката“, тя също ще се завърне с ново поколение на японския и австралийския пазар, между другото.
Връщайки се на новия Prado, той е дълъг 4925 мм, широк 1980 мм и висок 1870 мм. Междуосието е 2850 мм, а клирънсът на всъдехода (по предварителни данни) е 220 мм. Така, новият модел е с 10 см по-дълъг, с почти толкова по-широк и с по-голяма с 6 см колесна база.
Всъдеходът е базиран на платформата GA-F на Toyota, с лонжеронна рама, подобно на Land Cruiser 300 и Lexus GX. Производителят твърди, че рамата е с около 50% по-твърда, а структу=рната здравина на купето е нараснала с 30% спрямо досегашния модел.
Интериорът ще бъде с избор между 5- или 7-местна конфигурация, като е сравнително изчистен, но акцент е почти изцяло дигиталното табло с дисплей на инструменталния панел и масивна мултимедия. На също така масивната централна конзола са разположени лостът за скоростната кутия, и контролерите за режимите на задвижване и блокировката на задния диференциал.
За нашите пазари Land Cruiser 250 ще се предлага с 2,8-литров 4-цилиндров турбодизелов мотор, който ще е комбиниран с 8 степенна автоматична скоростна кутия и ще разполага с понижаващи предавки. Мощността на агрегата е 204 конски сили, а въртящият момент – 500 Нм. По-късно ще се появи и версия на мотора с 48-волтова мека хибридна система, при която параметрите ще са идентични.
Гамата двигатели ще е разнообразна за другите глобални пазари, където ще видим 2,4-литров бензинов мотор с 281 к.с. и 430 Нм, 2,7-литров бензин със 163 к.с. и 246 Нм, както и хибриден 2,4-литров вариант на бензин с 330 „коня“ и 630 Нм, предназначен по специално за Северна Америка и Китай.
Новият Land Cruiser е оборудван с обновените версии на системите Multi-Terrain Monitor и Multi-Terrain Select, които разчитат на камери и дисплей с висока разделителна способност, за да сканират околната среда при движение в пресечен терен. Съобразно ситуацията, системите адаптират настройките на окачването и работата на двигателя, за справяне във всяка ситуация. При по-тежки терени всъдеходът разчита на бавните предавки, както и на блокажа на задния диференциал.
Голямата новост е използването за пръв път в модел на Toyota на Stabilizer Disconnect Mechanism (SDM), при който с натискането на бутон предната стабилизираща щанга, която е подвижна, променя настройките си за по-добра стабилност на пътя и по-добър контрол и комфорт извън него. В допълнение, електрическото управление на волана, подобрява маневреността на ниски скорости и подобрява усета на водача в офроуд ситуация.
Въпреки, че остава верен на идеята за корав всъдеход, новият Toyota Land Cruiser Prado ще е оборудван и с актуалните системи за безопасност и асистиране на водача, като адаптивен круиз контрол, активна поддръжка на лентата на движение, автоматична аварийна спирачка и много други.
Все още не са ясни цените на новия Land Cruiser, а поръчки за модела на европейските пазари ще се приемат от есента. Първо ще бъде лансирана стартовата версия First Edition с кръгли фарове, която ще бъде в ограничен тираж от около 3000 бройки. Първите доставки на модела до крайни клиенти се очакват в началото на 2024 година.
Land Cruiser 70 от своя страна, както споменахме, ще е за пазара в родната Япония и Австралия, където се радва на огромна популярност. Машината ще е със сходни габарити като на Prado, като ще се предлага и със същия турбодизелов двигател.
Всъдеходът ще разчита на 6-степенна автоматична скоростна кутия, а от Toyota обещават да е все така безкомпромисен извън пътя, но и с подобрени характеристики и комфорт по движение на асфалт.













