29 март 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Kia Sorento с нова система за помощ при лоши терени

Четвъртото поколение на KIA Sorento ще бъде оборудвано с новоразработения режим „Terrain Mode“. Системата ще е налична за AWD версиите, още при старта на продажбите в Европа през второто полугодие на 2020 г.

Terrain Mode обещава подобрено сцепление, стабилност и контрол на поведението при движение в кал, сняг и пясък чрез специфични настройки за различните терени. Системата работи в комбинация с 4x4 задвижването, двигателя, дросела и помощните системи, като настройките зависят от избрания режим.

Водачът ще може да избере предефинирания режим от селектор на централната конзола, наречен Mode Select. При стартиране на автомобила той е в нормален или т. нар. Smart режим. От там, според условията, може да бъде избран „Mud”, „Snow” или „Sand” („кал”, „сняг” и „пясък”).

В зависимост от направения избор, системата оптимизира автоматично работата на задвижването така, че да осигури най-добра проходимост в съответната ситуация чрез промяна на мощността и разпределението на въртящия момент на двигателя, както и на работните характеристики на електронния контрол на стабилността. Terrain Mode определя и моментите за смяна на предавките и за двете предлагани при новия модел трансмисии (осемстепенна с два съединителя при дизеловите версии и шестстепенна автоматична при хибридните варианти).

Режимът „Snow“ е оптимизиран за поддържане на инерцията при движение по настилка с ниско сцепление и лед, като ограничава въртящия момент на двигателя и едновременно с това се грижи за възможно най-равномерното му разпределение между четирите колела. При необходимост електронната система за контрол на сцеплението (TCS) прилага лек спирачен момент върху определени колела, за да подобри допълнително сцеплението, а трансмисията на свой ред използва по-чести смени на предавките, запазвайки оборотите на двигателя и предотвратявайки приплъзването на колелата.

При режима за кал „Mud” въртящият момент на двигателя се подава от системата за двойно предаване AWD плавно и с леко забавена схема на смяна на предавките към четирите колела, а електронният контрол на сцеплението TCS прилага по-силна спирачна сила. Така автомобилът може да поддържа инерция и да се движи безпрепятствено напред без затъване в калта.

Режимът за пясък „Sand” спомага за намаляване на риска от затъване, като подаването на по-висок въртящ момент на двигателя се съчетава със забавено преминаване към по-висока предавка от страна на трансмисията, а тягата към отделните колела се разпределя колкото е възможно по-равномерно и плавно от системата за двойно предаване. В режим „Sand” електронната система за контрол на сцеплението TCS прилага и по-високи стойности на спирачния момент към отделните колела, с което дава възможност за насочване на повече въртящ момент към колелата в зависимост от конкретната ситуация.



Рейтинг :
09.09 2023 в 05:09 1
+ 0
- 0
sffsdf37187
 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.