02 май 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Mazda CX-80 е новият флагман на японците за Европа

Преди около две години Mazda обяви офанзива за лансиране на няколко нови модела с променена архитектура с водещо задно задвижване. Така, за пазара в САЩ бе лансиран кросоувърът СХ-70, а за Европа - СХ-60. По-късно американците получиха и по-големият вариант, наречен СХ-90, а сега е ред и на европейския флагман, носещ името CX-80.

Mazda CX-80 е по-голям от СХ-60, като е дълъг почти 5 метра (по-точно 4996 мм). Ширината е идентична с тази на по-малкия събрат - 1890 мм, а височината е 1710 мм. Междуосието пък е като на американските родственици - 3120 мм.

Както споделихме, новият модел е на платформа с водещо задно задвижване и надлъжно монтирани агрегати. Но докато по-малкия СХ-60 се предлага в такъв вариант, СХ-80 ще е само със задвижване на четирите колела (макар 2WD опцията да не е изключена занапред на някои пазари).

Дизайнът на новия кросоувър е сходен с този на СХ-60, макар да има и някои отличителни нотки. Подобна е и ситуацията в салона, където акцент са двата 12,3-инчови дисплея - на инструменталното табло и на мултимедията. СХ-80, обаче, ще се предлага във версии с 6 или 7 места, като в първия случай ще са три реда по 2 седалки, докато "по-населената" версия получава три места зад водача.

Багажникът на Mazda CX-80 е с обем 687 литра при свалени най-задни кресла и 258, когато те са в употреба. При свален и втори ред седалки, товарното помещение достига до 1971 литра. Иначе, на разположение на предния пасажер и водача са налични седалки с вентилация a аудиосистемата е на Bose.

За нашите пазари, задвижващите системи на новия СХ-90 ще следват рецептата на СХ-60. Така, първата опция е плъг-ин хибрид, комбиниращ 2,5-литров атмосферен бензинов двигател със 190 к.с. и 250 Нм с електромотор, развиващ 175 к.с. и 275 Нм. Системната мощност е 327 конски сили, което позволява ускорение до 100 км/ч за 6,8 секунди. Батерията е с капацитет 17,8 kWh, което позволява пробег в електрически режим до 63 км.

Другата задвижваща опция е 3,3-литров 6-цилиндров турбодизел Skyactiv-D, подпомаган от 48-волтов стартер-генератор. Максималната мощност тук е 254 конски сили, а въртящият момент е 550 Нм. С него, Mazda CX-80 ускорява до 100 км/ч за 8,4 сек, максималната скорост е 219 км/ч.

И в двата случая двигателите са комбинирани с 8-степенна автоматична скоростна кутия и задвижване на четирите колела. Продажбите на новия кросоувър трябва да започнат през есента, като вече са ясни цените за Германия - 51 000 евро или с 4500 повече отколкото СХ-60.


kokoto
Рейтинг : 1005
30.04 2024 в 08:55 1
+ 0
- 1
все по големи и грозни
 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.