Пекин: Qoros и Koenigsegg показаха двигател без разпределителни валове
Китайският производител Qoros представи в Пекин автомобил, оборудван с двигател без разпределителни валове. В проекта китайците си партнират с FreeValve, дъщерна компания на Koenigsegg.
Досега FreeValve са създавали няколко работещи прототипа на такива мотори, но автомобилите на Qoros ще са първите, който прилагат технологията, чиято основна цел е повишаване на ефективността на двигателите с вътрешно горене.
Китайците вече показаха концептуален автомобил с новата технология и планират да я вкарат в употреба при следващи модели под името QamFree. Не е ясно в какъв срок ще се случи това, но според Кристиан фон Кьонигсег, шефът на Koenigsegg, това е по-голям скок от преминаването от карбуратори към директно впръскване на горивото.
За разлика от конвенционалните разпределителни валове, иновативната система позволява контролиране на работата на всеки индивидуален цилиндър. Плюсовете са много - улеснени настройки на мотора, по-добра икономия на гориво, повече мощност, по-ниско тегло на двигателя. Освен това технологията може да бъде по-надеждна от конфигурацията с валове и ремъци.
FreeValve сравняват контрола на клапаните със свирене на пиано. Използването на конвенционалните механизми според тях е все едно да накараш пианист да свири като двете му ръце за свързани към края на пръчка от метла. Новата технология освобождава и позволява контролиране на отделните клапани.