Skoda и Seat взимат 1.5 TSI Evo от VW
Новият 4-цилиндров турбо бензинов двигател на Volkswagen добива все по-голяма популярност и ще намери дом под все повече капаци. След като дебютира наскоро в сърцето на Golf, скоро агрегатът ще започне да бъде инсталиран първо от Seat в моделите Ibiza и Arona, а по-късно през тази година ще захрани и подобрената версия на Skoda Octavia.
Двигателят е с мощност 150 к.с. и 250 Нм въртящ момент и е с много добри показатели на икономичност. При Golf това се изразява в комбиниран разход от 4.9 литра на 100 км по стандарта на NEDC и емисии на CO2 от 110г/км.
Освен в тази конфигурация, двигателят е разработен и в по-лек вариант със 130 к.с. и 200 Нм, който към момента се използва единствено от Golf BlueMotion и дава разход от 4.6/100 км. Допълнителната функция старт/стоп пък сваля още до 0.4 литра от разхода.
Ако трябва да сме напълно точни, двигателят не е изцяло нов, а по-скоро е подобрена версия на 1.4 TSI, който постепено ще бъде заместван. Плановете за новия 1.5-литров турбо дизел, който да замести 1.6 TDI пък са загърбени, след като станаха жертва на Дизелгейт и решението на компанията да насочи развойната дейност в посока на бензинови и хибридни технологии.
Началникът на отдела за разработки на VW Франк Уелкш потвърди, че от 3 до 5 години 1.6 TDI ще бъде пенсиониран, а съдбата му ще последва и 1.4-литровия дизел. От компанията не са готови да хвърлят бялата кърпа за 2-литровия дизел, обаче, въпреки че именно той донесе големите главоболия с Дизелгейт и коства огромни разходи по потушаването на скандала.