Световна премиера на Maserati Grecale
Вторият SUV на марката ще има и електрическа версия
Maserati представи втория SUV модел в гамата си. Автомобилът е наречен Grecale, като е разработен в Лабораторията за иновации на марката в Модена и ще се произвежда в завода в Касино. Машината ще се опит да предложи правилния баланс между гъвкавост, елегантност, ефективност и иновативност, като гарантира комфорт и безопасност, плюс известни способности извън пътя.
Maserati Grecale ще се предлага с широка гама от двигатели: конвенционални с вътрешно горене, хибридни, а след година ще бъде и първият изцяло електрически SUV в историята на марката.
С пускането на модела ще бъдат налични три версии: GT с четирицилиндров мек хибриден двигател с мощност 300 к.с., Modena с четирицилиндров мек хибриден двигател с мощност 330 к.с. и мощната версия Trofeo с високопроизводителен бензинов V6 двигател с мощност 530 к.с., базиран на двигателя Nettuno, монтиран на MC20.
Новият SUV се отличава с простор и комфорт, характерни за италианската премиум марка. От компанията обявяват, че Grecale е най-добър в класа си по отношение на вътрешното пространство, управляемостта, поведението, ускорението (0-100 км/ч за 3,8 секунди - при Trofeo), максималната скорост (285 км/ч - отново при Trofeo), качеството на звука и широкото използване на фини материали като дърво, въглеродни влакна и кожа.
Във версията GT, Grecale е дълго 4846 мм, с междуосие 2901 мм, височина 1670 мм, широчина 2163 мм (включително страничните огледала), със следа от задните колела 1948 мм (и още по-голяма при Trofeo).
Дизайнът включва новия визуален символ на Maserati, който отличава всеки нов модел от MC20 насам. Предната част се откроява с ниска и масивна радиаторна решетка. Профилът е с контраст между изчистеност и техника, с плавна каросерия. В задната част, светлините тип "бумеранг" са вдъхновени от Giugiaro 3200 GT.
Вътре в купето е представено най-доброто от луксозната марка, а сред най-забележителните неща е традиционния часовник на Maserati. Технологиите се управляват от дисплеите: големия 12,3-инчов централен екран, най-големият, виждан някога в Maserati, друг 8,8-инчов дисплей за допълнителни контролни уреди и трети за пътниците на задните седалки. Изживяването в автомобила се управлява от мултимедийната система Maserati Intelligent Assistant (MIA) и от Maserati Connect.
За задвижването на новия кросоувър помага системата Vehicle Dynamic Control Module, която предлага няколко предефинирани режима на управление - Comfort, GT, Sport, Corsa (само при Trofeo) и Off-road. В шоурумите новият модел се очаква по-късно тази година, като тогава ще стане ясна и цената му.













