Това е новият Range Rover!
Поколение 5 на "Императора" предлага стилна еволюция
След над 9 години на пазара, четвъртото поколение Range Rover най-накрая получи наследник. Сега, на ход е генерация 5 на „Императора“ като на външен вид тя е по-скоро еволюция на предшественика, а не революционно различна. Въпреки това, промените в луксозния SUV са много и големи, като той се отличава от досегашния модел по почти всичко – платформа, двигатели, технология.
Всъдеходът е базиран на най-новата модулна платформа MLA-Flex, на която ще са почти всички бъдещи модели на Jaguar Land Rover. Благодарение на нови материали и технологии, твърдостта на каросерията е увеличена с 50%, а коефициентът на аеродинамично съпротивление Cx е намален до 0,30 (спрямо 0,34 при предшественика). Както и досега, Range Rover ще се предлага в два варианта на колесна база – стандартна и удължена, но за първи път в историята си ще има и вариант със 7 места.
Междуосието на дългата база е увеличено със 75 мм, което позволява допълнителни 20 мм между седалките, а височината на покрива е снижена с 10 мм. Благодарение на новата архитектура цялостна са увеличени размерите на модела: дължината е 5052 мм (и още 200 мм повече при дългата база), ширината е 2209 мм, а височината е 1870 мм.
По отношение на дизайна, разликата между предходното и новото поколение Range Rover не е фрапираща, но все пак си личат доста нови детайли. Докато визията на предницата и страничния силует са доста познати, то задницата е с изцяло нов дизайн, дръжките на вратите се прибират, промяна има и във визията на калниците и предния капак.
В салона също има видими промени, като извън тоновете лукс, акцент е новата мултимедийна система Pivi Pro с 13,1-инчов дисплей. Тя е позната от последните модели в гамата на Jaguar Land Rover. Стандартните нива на оборудване са три - SE, HSE и Autobiography, но преди тях на пазара ще се появи специална серия First Edition.
Обновена е и гамата двигатели, като най-сериозната новост е използването на 4,4-литров V8 бензинов двигател от BMW. Агрегатът разполага с 530 к.с. и 750 Нм и с него кросоувърът ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,6 секунди. Другите опции са редови 6-цилиндрови дизели, като по-базовият е с 249 к.с. и 600 Нм, а по-мощният – с 350 к.с. и 700 Нм. Ще се предлага и плъг-ин хибрид, а през 2024 година ще излезе и изцяло електрическа модификация.
За първи път в историята автомобил на Land Rover ще се предлага със завиване на задните колела. Това е постигнато благодарение на ново 5-точково задно окачване, както и на нови активни стабилизатори с електрическо управление. При скорост до 50 км/ч задните колела завиват в обратна на предните посока, а при по-висока – в същата. Благодарение на 4-те завиващи колела, радиусът на завой е значително намален.
Всички двигатели са комбинирани с 8-степенна автоматична скоростна кутия ZF, като задвижването е на 4-те колела с понижаващи предавки. Вместо конвенционалната 4х4 система с блокировка на централния диференциал се използва система iAWD с блокиране на предна ос с помощта на електронна муфа, като има и активен диференциал за задните колела. Системата за задвижване на четирите колела се активира при движение по тежък терен и при потегляне в студено време. В нормални условия, при скорост от 35 до 160 км/ч задвижването на предните колела е изключено, като така намаляват съпротивлението и разходът на гориво.
От Land Rover се хвалят, че пневматичното окачване на Range Rover разполага с най-много камери, предлагани в автомобилната индустрия, което ще повиши сериозно комфорта. Камерите работят с адаптивни амортисьори, които могат да се регулират с помощта на системата Adaptive Dynamics. Тя е свързана с навигацията, като отчита всички особености на пътя, както и скоростта на движение.
Обновената система Terrain Response позволява избор на 6 различни комбинации на настройките на електрониката, спрямо типа терен и стила на шофиране. Има и индивидуален режим, при който водачът сам избира настройките на всъдехода. Благодарение на пневматичното окачване клирънсът може да бъде увеличен до 295 мм за преминаване през тежък терен, а в нормални условия той е с160 мм. При движение с високи скорости автомобилът се снижава с още 16 мм. Всъдеходът може да преодолее вода с дълбочина до 900 мм – точно като новия Defender.