Toyota и Lexus на Автомобилен салон София 2015
Новият Avensis и спортните Lexus IS 200t и RC-F са акценти на японците
Новата Toyota Avensis във версии седан и комби, както и обновеният Auris бяха акцентите на японската марка на автомобилния салон в София. От Lexus пък заложиха на спортните IS 200t и RC-F. Вносителят на двете марки бе предоставил и сериозна гама за пробно шофиране - Toyota Avensis, Toyota Prius Plus, Lexus IS200T и Lexus NX 300h.
Представянето на автомобилите и новостите на Toyota и Lexus на Автомобилен Салон София 2015 бе открито от регионалния мениджър на компанията Джордж Кириазис с думите "Toyota е хибрид". Основните акценти на пресконференцията на най-големия световен производител бяха хибридните автомобили и разширяването на тяхната гама, новите модели на двете компании, както и новите гаранционни условия. В хибридната гама на Toyota ще бъдат добавени нови два хибридни модела към досегашните пет, като до края на годината ще бъде представен RAV4, както и компактен хибриден модел.
Силно впечатление направиха новите и много апетитни гаранционни условия на компанията - 6 години гаранция и 200 хиляди километра, като условията покриват цялата гама и на двете марки и не изискват допълнително заплащане. Те включват най-основните и амортизиращи се детайли - двигател, горивна система, охлаждаща система, механична и автоматична скоростна кутия, разпределителна кутия и диференциали, задвижване, окачване, кормилно управление, спирачна система, климатична система, електрическа система, купе и хибридна система. Най-обсъждания въпрос относно хибридите - хибридната батерия също бе коментиран, като новост бе удължената гаранция и обслужване - "10 Години Безплатна Грижа за Хибридната Батерия".
Като най-голям приоритет на новия Avensis бе представен стандартния за модела пакет от системи за сигурност Toyota Safety Sense. В интериора е обърнато главно внимание на подобряване на качеството на материалите, изработката и шумоизолацията. Впечатление прави и новия 8 инчов дисплей в централната конзола с мултимедийната система Toyota Touch 2. Двигателната гама е допълнена от два нови дизелови двигателя.
При Lexus главното внимание бе към модела IS 200t, той се отличава с използването на новия четирицилиндров двулитров турбодвигател на компанията работещ с 8-степенна Sport Direct Shift автоматична трансмисия. С него производителят иска отново да обърне внимание на хората притежаващи по-спортен дух и в тази връзка бе представен и RC-F като най-спортно ориентираният в гамата на компанията. Той се задвижва от 5.0 литров V8 двигател разполагащ с 467 конски сили и 527Nm въртящ момент и притежава ускорение от 0 до 100 за 4.5 секунди.