"Умната" Tesla Model S с нова катастрофа
Ако досега не е станало ясно, все още няма напълно автономни коли, на които шофьорите могат да се доверят на 100%. Собствениците на Tesla обаче сякаш упорито отказват да приемат този факт. Независимо дали става въпрос за случая на Model S, който в режим "автопилот" удари мантинела на аутобан в Германия, катастрофата на същия модел на път в Калифорния или забилия се в паркирал камион Model S, причината е една и съща - твърде много вяра в електронния мозък на машината.
Трябват още примери? Имаме цели два. Първият такъв е особено интересен и не изисква кой знае колко обяснения, за да го разберете. Шофьорът ясно се е изморил и решил, че най-добрият начин да навакса с почивката е да подремне зад волана на електромобила си. За щастие, поне във видеото, не се случва нищо страшно.
При втория пример на човек, който възлага твърде много надежди на системите на Илон Мъск, нещата не завършват толкова благополучно. Действието се развива на магистрала в Швейцария. Шофьорът е включил адаптивния круиз контрол, както и този, следящ заобикалящия трафик - Traffic-Aware Cruise Control (TACC). Така и изниква проблемът. Вместо да намали при приближаването до спрял вляво микробус, Tesla-та ускорява и удря задницата му преди шофьорът да успее да направи нещо по въпроса. Не се активира и автоматичното аварийно спиране. За щастие се разминава само с предница за ремонт.
Би било лесно да обвиним Tesla, но американците нееднократно са предупреждавали, че автономните системи са далеч от идеални и шофьорите трябва да внимават при използването им. Относно въпросната TACC функция, компанията признава, че тя невинаги успява да засече всички обекти.