13 октомври 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Volkswagen ID.4 GTX вече е наличен у нас

Спортната версия с 4х4 на електрическия кросоувър струва 102 000 лева

Фамилията от ID модели на Volkswagen се разраства и вече включва спортната версия GTX, която ще е и върхова в гамата на електрическия кросоувър. Това ще е и първият вариант на модела със задвижване на четирите колела, осигурено от два електродвигателя, разположени по един на предния и задния мост, които работят в синхрон.

Агрегатът на предната ос е с мощност от 109 к.с. и 162 Нм, докато този отзад генерира съответно 204 к.с. и 310 Нм.Максималната съвкупна мощност на новия електрически кросоувър е 299 к.с. (220 kW). Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 6,2 секунди (с една десета от секундата по-бързо от Volkswagen Golf GTI), а максималната скорост е електронно ограничена на 180 км/ч.

Акумулаторният блок на Volkswagen ID.4 GTX е с капацитет от 77 киловатчаса, като осигурява пробег с едно зареждане до 480 км, според тестовия цикъл WLTP. Консумацията на електричество е 16,3 kWh по цикъла NEDC, а батериите ще могат да се зареждат на станции с мощност до 125 киловата.

Електрическа система за двойно предаване е изцяло нова, като работи синхронно с двата електромотора. Базово тягата е към задния мост, но при необходимост тези двигатели работят съвместно. Двумоторната схема за 4х4 работи без помощта на допълнителни съединители и карданна връзка между прения и задния мост, което я прави изключително бърза и ефективна. Управлението на двата електромотора е напълно интегрирано и работи в тясно взаимодействие със системите за управление на спирачната система и ходовата част.

Цялостната връзка между всички компоненти се осъществява от пакета Vehicle Dynamics Manager, разработен от специалистите на Volkswagen за следене и координация на сложните взаимодействия между отделните системи. VDM работи в тясно взаимодействие с електронния контрол на стабилността ESC, управлението на системата за двойно предаване, както и с адаптивната система за управление на шасито (DCC), адаптирайки твърдостта на амортисьорите.

Новата 4х4 система има до 5 предефинирани режима на задвижване - Eco, Comfort, Sport, Individual (в пакета оборудване Sports Plus) и Traction. Всеки един от тях е с различни настройки на шасито, електромоторите и спомагателните системи, докато при индивидуалния водачът сам може да оптимизира комбинацията. Той е наличен в опционалния спортен пакет на кросоувъра, при който височината на автомобила е намалена с 15 мм.

Volkswagen ID.4 GTX вече е наличен и на българския пазар, като базовата му цена започва от 102 649 лева с ДДС.



Рейтинг :
09.09 2023 в 05:06 2
+ 0
- 0
sffsdf38594
zuljin
Рейтинг : -12194
21.10 2021 в 09:16 1
+ 1
- 4
Чудни характеристики, но за какво ми е кросоувър, който не може да измине повече от 200 километра с едно зареждане?
Две денонощия ще пътувам да морето? че то с велосипед е по-бързо...
 
Още от : Новини
02 октомври 2024 в 10:34
Това е Dacia Bigster!
Това е Dacia Bigster!
09 октомври 2024 в 17:401046
09 октомври 2024 в 17:400
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.