20 октомври 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

28 май в автомобилната и мотоциклетната история

Ето по-важните и интересни събития от авто-мото историята, свързани с датата 28 май:

1907: Провежда се първата надпревара на остров Ман - Isle of Man TT (Tourist Trophy). Екзотичният остров Ман е меката на мотоциклетните спортове. Тук е единственото място, където можеш да видиш мотоциклети да хвърчат с над 300 километра в час в състезателен режим по обществени пътища. Трасето по принцип е изградено в планините с обща дължина 61.87 километра и 226 завоя, които просто те оставят без дъх! А зрителите спокойно могат да се насладят на надпреварата, тъй като за тях организаторите са подготвили 36 пункта, през които да наблюдават.

1916: автомобилният състезател Барни Олдфийлд (Barney Oldfield) прави квалификационна обиколка с автомобил с предно задвижване Christie, развивайки скорост 102.6 мили в час

1937: отворен е мостът Golden Gate Bridge. Той е един от най-големите мостове в света и е дело на Клифорд Пейн.

1937: в Германия под контрола на Адолф Хитлер е официално основана една от най-легендарните автомобилни компании - Volkswagen. Първоначално концернът се появява като Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens, но по-късно същата година е преименуван на Volkswagen Werk GmbH, или“Автомобилна компания на народа”.

Като начало Хитлер организира среща с Фердинанд Порше , който по това време също работи по странно изглеждащ, но евтин автомобил. Той се срещна с Хитлер и е помолен да конструира народна кола , побираща до 5 пасажера, постигаща скорост от 100 км/ч и икономична. Хитлер също казва, че колата трябва да изглежда като Maikaefer или като бръмбар (калинка), а също така дава скица на дизайна. Цената на колата е била 990 марки.

Новият завод е бил с огромен капацитет – 1,5 милиона коли годишно. Държавата инвестира в строителството му 50 милиона марки, но основната част от стойността на проекта поемат на гърба си немските работници. Национал-социалистите прилагат хитра система за гарантирана бъдеща покупка на автомобил. Всеки работник желаещ да закупи колата е бил длъжен авансово да привежда по специална сметка между 5 и 15 марки на седмица. В замяна на това му давали сертификат, който позволявал да получи бъдещата кола когато сумата натрупана в сметката достигне 750 марки, а останалата част до 990 изплащал вече след като е станал собственик на автомобила. По тази схема германските работници налели в създаването на завода над 100 милиона марки – огромна за времето си сума.

Само година след построяването на завода, Германия влиза във война. Фолксваген започва да работи за армията и проектът за „народна кола” е замразен.

1988: родена е Кармен Жорда (Carmen Jorda) - испанска автомобилна състезателка, участвала в разнообразни автомобилни надпревари и стигнала до тест пилот на Renault F1 Team.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Шоу
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.