9 април в автомобилната и мотоциклетната история
Ето и по-важните и интересни събития от света на колела, случили се на датата 9 април:
1905: в експлоатация е пуснат първия въздушен ферибот за пренос на автомобили. Съоръжението, представляващо гигантски лифт над езерото Супериър в Минесота, разполагало с платформа за пренасяне на автомобили на височина от около 4 метра над водата. На платформата можели да бъдат превозвани 6 коли, като разполагало и с две остъклени кабини за пасажерите. Превозът над езерото траел около десет минути.
1971: роден е Жак Жозеф Шарл Вилньов, канадски пилот, участвал във Формула 1 и шампион за 1997 г. Син е на не по-малко известния Жил Вилньов, загинал при инцидент на пистата Золдер в Белгия през 1982 г. Носи името на чичо си, който също е известен автомобилен състезател.
1986: френското правителство гласува против приватизацията на Renault. Приватизацията на тогавашния втори по големина автомобилен производител поражда сериозни дебати, а през 1994 година управляващите за пръв път пускат акции на фирмата на борсата. Макар ефектът от този ход да носи огромни приходи, френското правителство запазва мажоритарния си дял, ограничавайки пускането на акции. Заради социални и протективни политики, Renault губи над 800 млн, долара през 1995 година, въпреки силния ръст на автомобилния пазар по онова време. Двата френски автопроизводителя – Renault и PSA Peugeot – Citroen се оказват най-слабите от водещите компании в Европа, а водещи икономисти обвиняват за кризата нежеланието на двете фирми да се слеят, за да оптимизират разходите. В крайна сметка, през 1996 г. Renault е раздържавена, което позволява компетентни ходове на различни пазари, а през 1999 се случва безпрецедентният алианс с Nissan.
2002: на 77 години си отива Джордж Франсис „Пат” Флеърти младши (George Francis 'Pat' Flaherty, Jr.), американски автомобилен състезател. Печели Indianapolis 500 през 1956 година.
2009: Honda FCX Clarity, първият сериен автомобил, задвижван от водородна горивна клетка, печели наградата „Световен екологичен автомобил” по време на международното автомобилно изложение в Ню Йорк.
Производството на ековозилото започва през 2008 година в завода на Хонда в Таканезава, Япония. Водородният модел е считан за много по-екологичен от хибридите и електромобилите, които често ползват електричество, добито от електроцентрали, често използващи въглища.