Тестовият CERV I получава заслужено уважение
Често черноработниците не получават дори част от славата на големите звезди. Така е и при автомобилите, но не винаги. Мъничкият Chevrolet Engineering Research Vehicle, създаден през вече далечната 1960 година, вероятно ще се превърне в един от най-скъпите автомобили на GM, продавани на аукцион.
Историята на лекия спортист е романтична. През 1959 година Зора Аркус-Дунтов проектира CERV като първия от прототипите тестовици-черноработници, които да се обличат с нови компоненти и да дават необходимите на инженерите данни. Премиерата на този автомобил е през 1960 година в Ривърсайд и първата му задача е да тества независимото окачване на родилия се през 1963 Sting Ray.
Тялото на "изпитателя" е от хром-молибденова стоманена рамка, покрита с фибростъкло и тежи впечатляващите 36 кг. Двигателят, който се използва при първия от поредицата тестови болиди е 4.7-литров V8. Изобщо първият прототип достига до "недохранените" стойности от 657 кг тегло без управляващия. През 1964 година Аркус-Дунтов прави реставрация на своя любимец - нещо, с което една от големите личности в историята на GM става известен. Под тънкия му капак обаче вече тупти 6.2-литрово сърце.
Пътят на машината след това е повече от любопитен. Тя е дарена на музея на Бригс Кънингам в Коста Меса, Калифорния. През 1986 цялата колекция е продадена на Майлс Колие, а досегашният собственик я откупува от него. Така малкият тестовик стига до Монтерей, където в средата на август се очаква да събере между 1.3 и 2 милиона долара на аукциона. Да, понякога малките черноработници надминават големите звезди.













