
Интересен патент в САЩ разбуни духовете в автомобилните среди. Става въпрос за технология, която е запазена от Mazda и се отнася до двигател, който разполага с две турбини и допълнителен суперчарджър (компресор). Като замисъл идеята не е съвсем нова, защото преди време от Volvo експериментираха в тази посока с 4-цилиндров двигател. Шведите обаче така и не се решиха да го вкарат в гамата си.
Пантентът обаче вероятно означава, че от Mazda гледат далеч по-сериозно на тази технология. Смисълът и е ясен и логичен. Електрическият компресор работи в ниските обороти, елиминирайки най-досадния минус на турбо двигателите - турбо дупката. В по-високите обороти вече поемат двете турбини, което гарантира непрекъснато и здраво ускорение.
Според колегите от Motor Trend този агрегат е предвиден за автомобил със задно задвижване, което прави загадката още по-интересна. По всичко личи, че ще е твърде мощен за MX-5. Това от своя страна може да означава, че японците може би готвят наследник с нероторен двигател на RX-8, която е с по-голямо купе.
Според слуховете обаче на изложението в Токио ще бъде представен дебютиращия RX-9, но с традиционния Ванкелов двигател (роторен). Предварителните информации сочат, че моделът е вдъхновен от концепцията RX Vision, представена през 2015 година, когато привлече вниманието с роторния агрегат, генериращ 400 к.с.
И все пак трябва да кажем, че патентоването на дадена технология в никакъв случай не означава сигурно производство. В днешния конкурентен свят всяка нова идея задължително минава през тази процедура, за да запази шансовете за догонване на съперниците на пазара.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
1
09.09 2023 в 05:29
Последни коментари