
Преди няколко месеца Subaru направи силно впечатление на едно от най-важните събития в автомобилния календар – автосалона в Ню Йорк – като представи два ключови нови модела. От една страна – следващото поколение на Outback, а от друга – ориентиран към семейството модел, базиран на Toyota bZ4X Touring. Този Trailseeker (или „търсач на пътеки“) първоначално беше предназначен само за пазара в САЩ, но сега японската марка реши да го предложи и в други държави, макар и под различно име.
Компанията описва флагмана на новото си електрическо семейство (другите два модела са Subaru Solterra и Subaru Uncharted) като автомобил, който преосмисля името Outback, комбинирайки неговите характерни черти като „многофункционалност, проходимост и увереност при всякакви терени“ с предимствата на електрическите превозни средства като „вълнуваща електрическа мощност и усъвършенствана технология“.
Става дума за модел, който може да се определи като кръстоска между SUV и комби, с оглед на формата си – най-дългият електрически Subaru на пазара с дължина от 4,83 метра. Външно той не може да скрие родството си със споменатите Solterra и Uncharted, възприемайки приключенски дизайн с елементи като задна чистачка, релси на покрива и пластмасови протектори по арките на калниците и долната част на каросерията. Осветителните тела са с новата светлинна подписка на Subaru – съставена от шест елемента, както и осветено лого на марката.
Подобно на „братята“ си, интериорът издава връзката между това поколение модели на Subaru и тези на Toyota – независимо дали става дума за обновената Toyota bZ4X или Toyota C-HR+. Централно място заема 14-инчов дисплей на мултимедийната система, съвместима с безжични Apple CarPlay и Android Auto. Централната конзола е просторна и включва две повърхности за безжично зареждане на мобилни устройства, няколко физически бутона и кръгъл селектор за предавките. Цифровият инструментален панел е позициониран високо, а воланът повтаря сплесканите горна и долна част, характерни за другите електрически модели на Subaru.
Платформата e-Subaru Global е основа за този SUV с два електромотора – подобно на обновената Solterra, но с повишена мощност до 380 к.с. Благодарение на това E-Outback ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,4 секунди, което го прави най-бързия в триото. Интересно е, че използва батерия с капацитет 74,7 кВтч – различна от тази на Solterra (73,1 кВтч) и Uncharted (77 кВтч). Според Subaru, пробегът е над 450 километра.
Както се очаква, моделът разполага с двойно предаване, базирано на системата Symmetrical AWD на Subaru, включително режим Dual X-Mode за преодоляване на трудни офроуд препятствия. Клирънсът от 210 мм е същият като при останалите модели от семейството, както и капацитетът за теглене – до 1500 кг.
Японската марка следва познатата схема – обявява, че първите бройки ще бъдат налични през първото тримесечие на 2026 г., но не посочва официална цена. Очаква се началната цена да бъде около 55 000 евро.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари