Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.Приемам
21 април 2018
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Разработиха система за предупреждение от аквапланинг

Технологичната компания Continental работи върху автоматизирана система за предупреждение от риск за аквапланинг. Загубата на сцепление на много мокри пътища драматично намалява способността за контрол на автомобила и е голям риск за сигурността при шофиране. В бъдеще, системата за предупреждение за аквапланинг, която използва данни от камери и сензори в гумите, ще може да разпознава аквапланинг ситуация преди тя да се случи. Това означава, че водачите ще бъдат предупредени навреме за да коригират шофирането си.

В резултат на проучвания върху аквапланинг феномена и развитието на системата за предупреждение, Continental насочва вниманието и към важността на дълбочината на протектора на гумата за безопасността при шофиране. Аквапланингът зависи от дълбочината на протектора, дълбочината на водата и скоростта при шофиране. Затова от Continental препоръчват летните гуми да бъдат подновявани когато дълбочината на протектора падне под 3 мм. При по-малка дълбочина, значително се повишава риска от аквапланинг.

Аквапланингът се появява когато протекторът не може достатъчно бързо да отстрани водата от пътната настилка. За да разпознае тази ситуация, системата на Continental разчита на образите от 360-градусови широкоъгълни камери, които са инсталирани в страничните огледала, решетката и в задната част на автомобила.

В допълнение на данните от камерите, Continental използва информация от самите гуми за идентифициране на риска от аквапланинг. В този случай, данните от сензорите ще бъдат анализирани директно в гумите от системата Tire Information System (eTIS). След като eTIS разпознава и нивото на дълбочина на протектора, данните са използвани за да бъде дефинирана и препоръчана на водача подходящата и безопасна за мокрите пътни условия скорост.

В бъдеще ще бъде възможно обработването на всички данни от сензори в централния компютър на автомобила за да може водача да бъде уведомен за опасност при настоящата скорост. И тук идва голямата роля на свързаността в автомобила – автомобилите, които все още не достигнали мястото на опасност, може да бъдат уведомени за опасността чрез директна комуникация с друг автомобил и чрез информация в дигиталните карти, част от електронния хоризонт. По този начин получават необходимата информация за потенциални зони на опасност и системите за контрол на трафика.

Системата за ранно предупреждение за аквапланинг е особено важна и за автономните автомобили, защото те трябва да могат да избягват аквапланинг ситуации без човешка намеса. Новата технология на Continental е още една от стъпките към Vision Zero – целта на Continental за трафик без инциденти на пътя. Според експертите на Continental, технологията може да влезе в производство при следващото поколение автомобили.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини

Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.