
Следващия път като се качите в колата вечер и включите светлините, замислете се, че зад яркия лъч пред капака стоят години тежка работа. Сега и Ford искат да ни покажат дългия път, който са изминали автомобилните светлини за повече от 100 години.
Първите автомобили дори не използват електричество, а просто фенери с ацетилен или друг вид гориво. Те са доста слаби и не служат толкова са осветяване на пътя, колкото помагат на другите да забелязват колата.
Електрическите крушки се добират до фаровете чак през 1912 г. благодарение на Cadillac. Над десетилетие по-късно, през 1924 г., се появявати първите фарове, кобминиращи къси и дълги свелини. Огромна крачка напред се случва през 1962 г., когато в крушките се добавя инертен газ и така се раждат халогените.
Ксенонтът е ясен като алтернатива, но в днешно време големият хит са LED светлините. Диодите не само светят силно и не отделят излишна топлина, но и имат и дълъг живот.
Думите не са достатъчни, затова погледнете галерията, която демонстрира нагледно промените, през които са преминали светлините от скромното си начало, та чак досега.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
2
09.09 2023 в 05:54
21919
1
27.02 2017 в 17:56
Първо, ацетиленът реално свети. Че е скъпо, опасно и досадно за поддръжка е трета тема. По това време шумозаглушаването не е приоритет в конструкцията и няма опасност някой да не разбере че идва кола.
Късите светлини възникват с нарастването на трафика и са много важно нещо, ако и някои хора да не знаят за какво служат.
Ксенонът е конструктивен и регулативен трън в задника. Но пък маркетингът натежава. Още като го вкараха беше ясно че е тупикова технология и че диодите идват.
Диодите са истинска алтернатива. Е, имат проблеми с цветопредаването, с оптиката и с температурата ама те се решават един по един. Най-хубавото им е че могат да осигурят автоматично преразпределяне на светлината вместо цъкане къси-дълги.
Последни коментари