Водещите производители на камиони с общ проект за зарядни станции

Daimler Truck, Traton Group и Volvo Group ще инвестират 500 млн. евро за инфраструктура

АВТО OFFNews Последна промяна на 20 декември 2021 в 13:40 21 3

Водещите производители на камиони с общ проект за зарядни станции

Трите водещи компании в производството на търговски превозни средства Daimler Truck, TRATON GROUP и Volvo Group подписаха споразумение за създаването на съвместно предприятие (джойнт венчър) за инсталиране и поддържане на високопроизводителна мрежа от зарядни станции в Европа за електрически тежкотоварни камиони и автобуси.

С проекта, страните са решени да инициализират и ускорят необходимото изграждане на зарядна инфраструктура, за да увеличат клиентите на електрически превозни средства в Европа и да допринесат за климатично неутрален транспорт на Стария континент до 2050.

Планира се съвместното предприятие, в което партньорите ще притежават равни дялове, да започне да оперира в началото на 2022 г., след като получи всички необходими регулаторни одобрения. Страните са решени да инвестират 500 млн. евро, което се предвижда да бъде най-голямата до сега инвестиция в инфраструктура за зарядни станции за тежкотоварни камиони в Европа.

Плановете са за инсталиране и поддържане на поне 1700 високопроизводителни зарядни точки за зелена енергия на и в близост до магистрали, както и на логистични точки в рамките на пет години след създаването на джойнт венчъра. Очаква се броят на зарядните станции да се увеличи значително с времето с привличането на нови партньори и с помощта на публично финансиране.

Бъдещото съвместно предприятие ще оперира със собствена корпоративна идентичност и ще е базирано в Амстердам, Нидерландия. С осигуряването на необходимата инфраструктура и насочването към зелена енергия в зарядните станции, бъдещото съвместно предприятие ще изиграе ролята на катализатор и ще подпомогне реализирането на Европейския зелен пакт за въглеродно неутрален превоз на товари до 2050 г.

Най-важното
Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

3

09.09 2023 в 05:05

sffsdf38764

-1580

1

Bace7

03.01 2022 в 04:03

Електрически товарен шосеен транспорт с днешните технологии не е реална цел, а химера...тия компании се опитват да засмучат помощи от зеленясалите евро бюрократи. Дори батериите за една нищо и никаква лека кола 1 тон струват 20 000 долара и нагоре, а за 20т камион? Коя батерия издържа зимата? Литиевите батерии в режим пълно зареждане имат до 600 цикъла работа, после са за боклука. За производството им околната среда се замърсява повече, отколкото ДВГ...а промишлено рециклиране засега няма, това са токсични вещества.