18 юли 2018
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Ampera-E повлече Opel към бездната

Сагата с електрическия Opel Ampera-E придобива все по-големи размери. Не един, а няколко големи проблема се струпаха на главата на новите собственици от Peugeot-Citroen, които придобиха Opel от американския гигант GM с надеждата да използват част от технологиите за минаване под прага на новите регулации за отделени вредни емисии.

Оказва се обаче, че производителят (GM, а вече и PSA) губи по 10 000 евро от всеки продаден такъв автомобил. А това е чудовищна загуба и е повече от ясно, че сметката меко казано не излиза.

Големият скандал започна, когато Opel беше още собственост на GM и стана ясно, че американците не могат да задоволят голямото търсене на модела в Европа. А той се произвежда в САЩ, като дори има различно име за американския пазар - Chevrolet Bolt. Поради това разминаване дилърствата на Opel в Европа бяха инструктирани да спрат да приемат поръчки, защото срокът за доставка вече е... ами, реално няма такъв.

Анализ на ситуацията сочи, че Bolt също е на загуба, но тя се компенсира от специфичната система за кредити, които получават производителите в САЩ за продажбите на щадящи природата автомобили. Нещо повече, според Илон Мъск оплакванията на GM за загубите от Bolt са абсолютно фалшиви, защото компенсациите по кредитната система са напълно достатъчни, но при едно условие.

"Сметката излиза само при определен обем от произведени електромобили при Bolt и това е межди 20 и 30 000 на година. Затова и няма да чуете GM дори да прави планове за вдигане на производството, просто няма да им бъде изгодно", коментира създателят на Tesla.

Но ние се връщаме на Opel Ampera-E, който може да се окаже котвата, дърпаща компанията към бездната. В Европа автомобилът излиза на чудовищна загуба, защото няма подобна система за компенсации, както в САЩ, а на всичко отгоре за всеки автомобил има и мито за внос от страна извън Европейския съюз.

От PSA вече обявиха, че ще съдят GM и ще искат голяма част от сумата по покпката на Opel да бъде върната. Говорим за 800 милиона евро. Ясно е, че французите се чувстват излъгани, но може би трябва да се сърдят на самите себе си за лошия предварителен анализ на сдалката.

По-лошото е, че компанията се надяваше именно Ampera-E да поведе хорото към бъдещото електрическо развитие на концерна, който сам по себе си изглежда вече изостава сериозно в това отношение. Това е и причината сроковете за създаване на електромобили като Opel’s Corsa, Grandland X и Crossland X и хибриди да бъдат рязко съкратени, като някои от тях дори не влизаха в плановете само допреди няколко месеца.

Ще следим с голямо любопитство как ще се развие тази история, но разплитането на този възел със сигурност ще струва много нерви и най-вече средства за един от най-големите европейски играчи.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Бизнес

Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.