Бавят следващия Volkswagen Phaeton, бил скъп
Макар Volkswagen Phaeton да е олицетворението на волсбургската компания за възможности по отношение на лукс и представителност, нещата с лимузината не вървят много по план. Струващата близо 200 000 лв. "народна" лимузина в момента малко или много е трън в очите на ръководството, заради високите производствени разходи и тотално слабите продажби, на фона на останалите модели на марката. Според анонимни източници, в момента Файтонът излиза колкото близо три модела Passat като производство и се налага за пореден път да се променят редица детайли по иначе готовото за пускане второ поколение.
Volkswagen Phaeton е един от най-личните проекти на бившия шеф на марката Фердинанд Пийх. Автомобилът се асемблира ръчно в специална фабрика в Дрезден от техници, облечени в бели дрехи и често носещи бели ръкавици. Идеята на Пийх е била да има с какво марката да се изправи срещу Mercedes S- Class, макар че се получи и конкуренция със сестринския Audi A8. Така, производството стартира през 2002 г. и досега моделът не е претърпявал сериозни промени.
Само че, от Mercedes са продали над 100 000 S-класи миналата година, докато VW са реализирали едва 4000 Phaeton, което пък е срив с 30% спрямо предходния период. Това е възможно най-ниският обем за модел на Фолксваген, с все неуспешния Eos кабриолет, който беше спрян. Но за момента не се чува дума за спирането на флагмана. А Phaeton е модел, заради който са падали глави. Като например тази на Волфганг Бернхард, който реши да изтегли модела от американския пазар през 2006 година заради слаби продажби. Сега, когато Пийх не е на линия да защитава проекти като Phaeton, вариантите са моделът да се промени коренно или да бъде спрян. Все пак, кой се нуждае от лимузина Volkswagen?