
Макар Volkswagen Phaeton да е олицетворението на волсбургската компания за възможности по отношение на лукс и представителност, нещата с лимузината не вървят много по план. Струващата близо 200 000 лв. "народна" лимузина в момента малко или много е трън в очите на ръководството, заради високите производствени разходи и тотално слабите продажби, на фона на останалите модели на марката. Според анонимни източници, в момента Файтонът излиза колкото близо три модела Passat като производство и се налага за пореден път да се променят редица детайли по иначе готовото за пускане второ поколение.
Volkswagen Phaeton е един от най-личните проекти на бившия шеф на марката Фердинанд Пийх. Автомобилът се асемблира ръчно в специална фабрика в Дрезден от техници, облечени в бели дрехи и често носещи бели ръкавици. Идеята на Пийх е била да има с какво марката да се изправи срещу Mercedes S- Class, макар че се получи и конкуренция със сестринския Audi A8. Така, производството стартира през 2002 г. и досега моделът не е претърпявал сериозни промени.
Само че, от Mercedes са продали над 100 000 S-класи миналата година, докато VW са реализирали едва 4000 Phaeton, което пък е срив с 30% спрямо предходния период. Това е възможно най-ниският обем за модел на Фолксваген, с все неуспешния Eos кабриолет, който беше спрян. Но за момента не се чува дума за спирането на флагмана. А Phaeton е модел, заради който са падали глави. Като например тази на Волфганг Бернхард, който реши да изтегли модела от американския пазар през 2006 година заради слаби продажби. Сега, когато Пийх не е на линия да защитава проекти като Phaeton, вариантите са моделът да се промени коренно или да бъде спрян. Все пак, кой се нуждае от лимузина Volkswagen?
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
1
09.09 2023 в 06:34
Последни коментари