Германци искат да произвеждат Lada 4x4
Информацията за прекратяване на продажбите на Lada 4x4 в Европа сериозно разстрои феновете на всъдехода в Германия. Там, руската машина се цени заради ниската си цена и нелошите си качества, като това е и един от най-важните пазари за модела извън Русия и страните от бившия Съветски съюз.
Затова, че Lada 4x4 (както и останалите модели на ВАЗ) ще напуснат пазара на ЕС стана ясно още преди година. Причината - несъответствие на остарелия двигател на автомобила с новите екологични норми и предстоящото въвеждане на огромни глоби от ЕС за всеки модел с отклонения от показателите.
Така, от Renault, които са собственици на АвтоВАЗ, твърдо решиха да изтеглят руската си марка и да заложат на другия си бюджетен бранд - Dacia, в случая с бившата "Нива" - на Duster. Това, от своя страна разгневи собствениците и почитателите на руския всъдеход.
Ръководителят на компанията Lada Deutschland Дитер Трзаска създаде петиция с молба за връщането на Lada 4x4 в Германия. В нея са се подписали над 1000 души. Това пък доведе до идеята на група ентусиасти, които заявиха желанието си да произвеждат офроудъра във Федералната република, в Магдебург.
Според инициаторите, подобен ход ще осигури работа за над 4000 човека и ще е успешен. Един от ентусиастите е шефът на компанията Partisan Motors (известна със семплия и ръбат Partisan One) Юри Постников. Според него, всички необходими договорки с участниците на пазара и властите в Магдебург за малосерийно производство вече са направени, както и проучвания за потребителските нагласи.
Според проекта, Lada 4x4 ще се асемблира в Магдебург, след като пристига на части от Русия, подобно на асемблирането на BMW X5 в Калининград. Това не изключва възможността за използването на европейски агрегати и части за германската версия на руската машина. Обсъждат се и варианти за малосерийно производство на автомобили на базата на Лада-та с друг тип каросерии, както и машини за любителски офроуд надпревари