Hyundai сменя имената на моделите си
По последна информация Hyundai е на път да смени имената на своите модели, тъй като европейските и американските клиенти на компанията не приемат добре „i” системата, която корейците използват в момента. Eдинственият модел, който ще запази името си ще бъде компактният хечбек i30.
Според Hyundai един от „проблемните“ заради името си модели, е ix35. Първото поколение на компактния кросоувър беше известно с името Tucson. За второто поколение, Hyundai запази името само в Южна Корея и Северна Америка, а на останалите пазари моделът вече се казваше ix35. Актуалната генерация на модела пък навсякъде се казва Tucson. Според маркетинговите специалисти на компанията, това е било не чак толкова разумно решение, имайки предвид, че клиентите вече започват да бъркат идентичността на модела и коя след коя генерация следва.
Същата логика се открива и в други продукти на южнокорейския концерн. Компактният хечбек i30, например, се казва Elantra GT в Щатите. Наскоро сваленият от производство ix55 беше известен отвъд Океана като Veracruz. Sonata пък се продава в Европа под името i40. Корейците са на мнение, че това объркване трябва да спре.
Именно в тази връзка, австралийското издание Go Auto съобщава, че в близко бъдеще „i” политиката за означение на имената на моделите ще бъде преустановена.
Главният оперативен директор на Hyundai Австралия – Скот Грант – разкрива пред изданието, че серията „i” e успешна в Австралия, но според социологическите проучвания не отговаря на очакванията в Европа и Северна Америка, които са по-важни пазари за Hyundai. Именно това според него означава, че концепцията няма да оживее в глобален план.
Hyundai i30 ще запази името си, но почти всички останали модели ще бъдат преименувани.
Каквото и да е приготвило бъдещето за Hyundai, мнозина анализатори смятат, че дъщерната компания Kia се справи доста по-добре при избора на имена за своите модели. Вместо i20, Kia има Rio, вместо i40, Kia има Optima. Знаете ли защо? Защото Rio и Optima са познати и успешни имена на двата основни пазара за компанията – САЩ и Европа. Именно към това искат да постигнат и в Hyundai.