И от Nissan фалшифицирали данни за емисиите
Японският автомобилен производител Nissan потвърди, че е открил фалшифицирани данни за вредните емисии при тестове в японските си заводи. Компанията не споделя колко автомобила са засегнати, а заявява, че тестовете за разход на гориво и вредни емисии се "отклоняват от предварително зададената тестова среда".
От Nissan добавят също, че ще направят пълни и детайлни разследвания, както и че за в бъдеще ще се използват само "стриктни измервания". Не е ясно дали има засегнати автомобили от производството на компанията извън Япония. От производителя на коли заявиха, че са извършили нови проверки на данните и в момента всички автомобили, освен спортните GT-R, покриват японските стандарти за сигурност. Не е ясно защо GT-R не влизат в данните, пише в материал на ВВС.
Ситуацията е доста притеснителна и ще навреди на репутацията на Nissan, но все пак изглежда, че не става въпрос за опити да се заобиколят изискванията, например чрез манипулативни устройства или софтуер, какъвто бе знаменитият случай "дизелгейт" с Volkswagen. Според специалисти, по-скоро става въпрос за лошо управление на тестовата система или грешки, допуснати от отговорни служители.
Ще ви припомним, че неотдавна друг японски автомобилен производител - Subaru, също си призна за нередности при отчитането на разхода на гориво в своите автомобили. Ситуацията там се дължеше на "пренатягане" на отговорните мениджъри, които са карали подопечните да променят данните така, че да отговарят на изискванията. И то, не само ако са по-лоши, но дори и при по-добри показатели. Сред останалите фирми "погнати" за нередности при вредните емисии, освен Volkswagen, са също Fiat Chrysler и дори Mercedes-Benz.
Nissan имаше и други сериозни проблеми с производството си в Япония. През 2017 година японското транспортно министерство започна инспекция на техническите проверки на готовите автомобили, след сигнали за злоупотреба при тях. От Nissan тогава се заканиха да спрат производството си в Страната на изгряващото слънце за цели три години, докато минат пълните проверки. Все пак, споровете приключиха с привикване в сервизите на 1,2 милиона автомобила от японския пазар, на които да се направят повторни тестове.
Много е възможно, новият скандал с тестовете за емисии просто да е следствие на предходния за тестовете за качество. Все пак, ще се чакат резултатите на вътрешната проверка на Nissan по случая.