17 август 2022
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Колко често се сменят амортисьорите на камиони?

Товарните автомобили са оборудвани с части в окачването, подобряващи комфорта при возене, елиминирайки причинените от пътя вибрации. Това са амортисьорите за камиони, включително използвани и в ремаркетата. Лошото качество на пътищата, за съжаление, превръща подобни компоненти в консуматив. Но колко често се изисква неговата смяна и от какво зависи? Нека видим какво смятат от онлайн магазин SFK Truck.

Какво представляват амортисьорите за камиони и тяхното предназначение

Амортисьорите представляват елементи от окачването, чието основно предназначение е погасяването на вертикалните амплитуди и честотите на тяхното генериране по време на път. Преминаването през неравности по пътя създава вибрации, които предизвикват дискомфорт у пътниците и други повреди. За да се избегне подобен ефект, амортисьорите за камиони са оборудвани с подвижни елементи и пружини, “поемащи” тези трептения.

Предназначението на амортисьорите не е само за подобряване на комфорта. От тях зависи и степента на сцепление на гумите с пътната настилка. Когато са износени спирачният път средно се увеличава с около 2,6 м. Повредените подобни резервни части допринасят за нарушаване на сцеплението между гумата и пътната настилка. Това е така, тъй като при преминаване през неравност, гумата отскача и под въздействието на пружината бързо възстановява контакта си с асфалта. Ако пружината е повредена, времето за възстановяване е значително по-продължително.

Колко дълго издържат

За изправността и продължителността на експлоатационния живот на амортисьорите за камиони отговарят различни фактори. Най-основният от тях е качеството на пътната настилка. Колкото нейното състояние е по-влошено, толкова по-често се налага сработване и по-бързо износване. Ето защо, частите на товарен автомобил, който се движи по магистрали, са по-дълготрайни от този, чийто маршрут е по второстепенните междуградски пътища. Средният пробег, след който трябва да се извърши смяна, е около 60-75 хиляди километра.

Експертите съветват периодичен визуален преглед на пружиниращите части от окачването и при забелязване на съмнителни симптоми да реагирате веднага. Това ще ви спести бъдещи големи разходи за допълнителни ремонти.

Как да разберете дали са за смяна

При повреда обикновено се наблюдават следните особености:

  • механични повреди – изкривяване на пръта, наличие на вдлъбнатини или пукнатини по корпуса;
  • деформация или разрушение на уплътнението – нарушава нормалното функциониране на елемента;
  • естествено износване или повреда на буталото – престава да се движи нагоре и надолу;
  • липсва газ в една от резервните части – нарушават се работните характеристики на компонента;
  • повишаване на твърдостта на окачването – усещането към вибрациите става по-осезаемо.

Възможна ли е смяна само на единия амортисьор

Напълно възможна е подобна смяна, но според онлайн магазин SFK Truck, това не е препоръчителна практика. Специалистите на компанията съветват да се сменят по двойки – предните или задните, въпреки че само един от тях е повреден, а другият е здрав. Това ще допринесе за чувствителното подобряване на производителността, безопасността и комфорта на пътя. Ако не желаете да сменяте и четирите едновременно, направете го по двойки. Ако смените само единия амортисьор, повредата на другия след време ще допринесе за по-бързото износване на новия.

Ако се установи, че едната предна и задна част едновременно са за смяна, то препоръката е да се извърши пълна подмяна и на четирите компонента. След монтирането на новите предни авточасти е задължително извършване на диагностика и регулиране на окачването. Това ще доведе до пълна функционалност и добър контрол над превозното средство.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Бизнес
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.