Nissan удари Toyota в Европа
Нов азиатски лидер изгря на европейския небосклон в продажбата на автомобили. След 17-годишна хегемония Toyota бе свалена от трона на най-предпочитания източен автомобил на Стария континент, а палачът се оказа Nissan. Нещо, което не е невероятна изненада, имайки предвид небивалия успех на новия кросоувър Qashqai, който се превърна в истински хит на пазара в последните месеци.
Именно продадените 101 579 бройки от този модел в първите 5 месеца на годината помогнаха на Nissan да достигне до общо 249 164 продадени единици, с което да задмине своя конкурент. Регистрациите на Nissan в Европейския съюз (ЕU) и Европейската зона за свободна търговия (EFTA) са нараснали с 21% до юни до 303 507, вдигайки пазарния дял от 3.7% до 4.1%. От своя страна Toyota остава в подножието с 293 968 продадени автомобила и за първи път от 1998 година отстъпва лидерството, отнето именно от новия господар.
Най-сериозният удар е нанесен на най-важните пазари - Великобритания, Франция и Германия. На Острова Nissan е истинска хала с дял от 6% и ръст от 17% в продажбите до 83 423 до месец юни. Във Франция скокът е с 12% до 40 383, а в Германия с 10% и 35 422 дистрибутирани единици. Но победата в Германия е може би най-сладка, защото това е традиционно силен пазар за Toyota. Липсата на сериозно развитие обаче, особено в класа на Qashqai, отдъпна иначе платежоспособния германец от традиционния избор.
Директорът по продажби на Nissan Europe Гийом Картие нарече тази новина "исторически момент за всеки, който е свързан с нашата компания". Нещо повече, Картие посочи и бъдещата цел, която е през 2016 не само да се задържи лидерската позиция, но и самата марка Nissan да се превърне в предпочитана за различни продукти и услуги.
Отговорът на Toyota не закъсня, но беше очакван - "Бихме искали да се въздържим от сравнение между пазарните данни за нашата и другите компании. Не обръщаме внимание на подобни класации".
Дали?