26 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Първото BMW 3-Series трябвало да бъде без "бъбреци"

Освен синьо-бялата си емблема, двете бъбрековидни решетки са най-отявлената част на всяко BMW. С няколко много малки изключения, всяко BMW в историята е носило въпросните „бъбреци“, като един от паметните моменти във въпросната история се разиграва през 70-те. Именно тогава баварците работят усилено по новото E21 3-Series, което е било на косъм да се раздели със знаковия дизайнерски детайл. Разкритията идват от автомобилната легенда Боб Люц, който по това време преминава от General Motors в BMW.

Пред Automotive News Люц разказва, че ръководството на BMW е искало да замени „бъбреците“ със стандартна радиаторна решетка с хоризонтални ребра, каквито имат американските коли. Американецът, който бил назначен на поста изпълнителен вицепрезидент, отговарящ за продажбите на BMW, казва, че тогавашният 3-Series бил толкова зле по отношение на дизайна, че на него му се наложило да убеди компанията, че проектът трябва да бъде разработен наново.

„Когато отидох там, един колега ми каза: „Надяваме се да вземете отношение към дизайна, след като видите прототипа на модела, с който искаме да заменим 2002. Толкова е слаб, че по-скоро бихме запазили стария си модел,““ казва Люц пред изданието. „Видях го. Беше толкова ужасен, че накарах ръководството да прекрати проекта и да го започне отначало. Това беше първият модел 3-Series все пак.“

Люц разказва цяла история за некомпетентността, ширеща се по коридорите на BMW по време на престоя му в компанията от 1971-а до 1974-а. По думите му ръководството е искало да използва слогана „The Joy of Driving“ в Америка, но Люц твърди, че е успял да убеди колегите си, че това не е най-подходящото послание пред клиентите отвъд Океана. Вместо това, Люц предлага слоганът да бъде „Ultimate Driving Machine”, който се използва и до днес.

“The Joy of Driving не бе достатъчно силно послание за целите, които ние си бяхме поставили – да рекламираме кола, която превъзхожда в технологично отношение своите конкуренти. Думата „машина“ носи идеята за съдържание, скрито под качествения дизайн, както и за солидно инженерство“.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Бизнес
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.