Проучване: кой и защо си купува SUV-купе?
Сегментът на така наречените SUV-купета или крос-купета става все по-популярен. Това, което започна с появата на BMW X6 преди години, сега е част от пазара, наситена, както с (повечето) представители на по-луксозните марки, така и с модели на доста по-масовите брандове.
Този тип автомобили, често са обвинявани в спорен дизайн - високият клирънс, в комбинация със скосена линия на покрива дразни автомобилните "пуристи". Но е факт, че все повече компании предлагат все повече подобни модели: BMW добави към Х6 по-малките Х4 и Х2, а Mercedes се включи с купе-версии на GLC и GLE. Volkswagen Group има такива модели от почти всяка своя марка - Audi Q8, Porsche Cayenne Coupe, Volkswagen Atlas Cross Sport (в САЩ), Skoda Kodiaq RS (в Китай)...
Компанията за изследвания и консултации в автоиндустрията Strategic Vision вече има наблюдения защо хората купуват SUV-купета, и какви са те, като проучването им е базирано на многобройни данни за покупките на нови коли по света.
Според специалистите, купувачите на подобни возила, по-специално тези на Mercedes, например, са с около 5 години по-млади от киентите на конвенционалните SUV-модели. Това не само сваля средната клиентска възраст на марката, но увеличава и привлекателността й.
От Strategic Vision добавят също, че купувачите на SUV-купета са по-малко чувствителни към цената на даден автомобил. Това означава, че марките могат да увеличават цените на такива возила, без опасност това да се отрази негативно на продажбите. И още нещо важно - клиентите много държат на имиджа си, както и този на колата.
"Клиентите на крос-купетата на Mercedes повече от всичко искат да изглеждат добре, докато са в колите си, и да се отличават от останалите", заявяват от Strategic Vision. "Те дори виждат автомобила си като тяхно продължение, нещо което правят геймърите с техните аватари в компютърните игри. Такива потребители искат освен колите им да представляват тях самите, да демонстрират и успеха им".