Renault жертва Megane в полза на електромобилите?
От излизането си на пазара през 1995 година, Renault Megane бързо се превърна в острие на френската компания в най-населения С-сегмент. Съперникът на модели като Volkswagen Golf и Ford Focus в началото се справяше повече от прилично като продажби, но след това лансирането му започна да бележи непрекъснат спад.
От 2004 година, когато Renault Megane поставя рекорд с над 465 000 продажби, кривата постоянно слиза надолу, с малки изключения. Миналата година от модела са лансирани едва 129 000 бройки, което е точно противоположно на съперника Volkswagen Golf, който през 2019 г. намери над 400 хиляди нови клиенти.
Същевременно, Megane изисква доста средства за разработка и обновяване, предвид важността (поне доскоро) на компактния сегмент, а това, в комплект с тенденцията с все по-голямото навлизане на (скъпи) електромобили, налага доста сериозно преосмисляне на ситуацията. Поне такова е мнението, на главния дизайнер на Renault Лорънс Ван Ден Акер, споделено пред британското издание AutoExpress.
"Започвайки да разширяваме гамата си от електрически автомобили, неминуемо ще трябва да се разделим с някои от останалите ни модели. Не можем да си позволим да развиваме всичко по едно и също време. Същевременно, сегментът на Megane продължава да е под все по-голям натиск. Трябва да инвестираме парите си там, където е бъдещето на пазара", заявява Ван Ден Акер.
Настоящото четвърто поколение на Renault Megane е на пазара от 2016 година, като в началото на тази година мина през обновяване. Генералната новост в модела е добавянето на плъг-ин хибриден вариант, но явно и това не е достатъчно. Интересно е, дали този модел ще бъде превърнат в електрически, или ще се появи нещо друго, подобно на ситуацията във Volkswagen, където Golf и ID.3 бяха ясно разграничени...