21 ноември 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Шефът на Apple не разбира автомобилната индустрия

Време е технологичните гиганти да разберат, че производството на коли не е никак лесно

Тим Кук, подобно на повечето хора в технологичния свят, очевидно не разбира автомобилната индустрия. Запитан от журналист от списание Fortune дали автомобилите могат да бъдат произвеждани на договорен принцип, главният изпълнителен директор на Apple отговаря: “Не мисля, че има фундаментална причина това да не може да се случи.”

Проблемът в случая е, че колите вече се произвеждат на договорен принцип, което означава, че външни фирми сключват договор с компанията за производство на различни компоненти. На същия принцип Apple произвежда своя iPhone – дисплеят се прави от една компания, батерията от друга, корпусът от трета и тн. Този факт е широко известен на всеки, запознат с автомобилната индустрия, но изглежда е убегнало на Тим Кук, както и на интервюиращия го репортер.

Вероятно познанията на Кук за автомобилното производство се простират по-далеч от реплика, изпусната в публичното простронство, но все пак е странно. “Мисля, че тази политика съществува и днес, но не мисля, че е широко застъпена в автомобилната индустрия,” допълва в интервюто си Кук.

Широко застъпена е, разбира се. По-голямата част от автомобилите се произвежда от външни фирми. Скоростни кутии, части по окачването, управлението, горивната система, седалките, инструменталните панели и тн и тн. Нещо повече, това се случва от десетки години. Голямата разлика е, че автомобилните компании обикновено контролират процесът по финалното сглобяване. Повечето части се произвеждат в различни фабрики, точно както компонентите на един смартфон, например.

Автомобилите са много по-сложни устройства от смартфоните. Те имат по-дълъг живот и контролът при производството им резонно е по-голям. Ако iPhone се развали, най-много да останете без телефон, докато ако колата ви дефектира, това може да доведе дори до смърт.

Истината е, че в някои отношения автомобилната индустрия се развива твърде бавно и компаниите често са твърде предпазливи. Ако и когато Apple произведе кола, или сключи договор с автомобилна компания, която да се заеме с производството – най-вероятно ще станем свидетели на иновации в сферата на дизайна и производствения процес. Но само защото автомобилният бизнес не прилича на технологичния, не означава, че технологичните компании знаят как да направят всичко по-добре. В Apple знаят това, съдейки по-дългия списък с нови служители, вербувани от автомобилната индустрия. Важно е обаче и посланията към публиката да бъдат също толкова добре обмислени.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Бизнес
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.