Финландски таксиджия навъртя 400 хиляди километра с Tesla Model S
Ако трябва да се замислим, електрическата Tesla Model S все още е доста нов модел - представена е през 2012 година и едва сега чуква 5 години на пазара. И краткото й присъствие на пазара не може да определи дългосрочната й издръжливост.
Е, за сметка на горепосочените факти, собственик на електромобила успява да докаже, че Model S е изключително издръжлива и надеждна. При това, в ръцете на таксиметров шофьор - Ари Ниисосеста (Ari Nyyssösestä) от Финландия, който е успял да навърти над 400 000 километра с електромобила си за последните три години. При това - без никакви сериозни проблеми.
Пред финландското издание Helsingin Sanomat, Ниисосеста заявил, че единственото по-сериозно нещо, което се наложило да се ремонтира по електромобила бил проблем с батериите, но извън това, всичко е било абсолютно в норма.
Според професорът по електроинженерство от Техническия университет Лапеенранта Юха Пирохсен, пробегът постигнат от таксиджията не е изненадващ, предвид колко издръжливи могат да бъдат висококачествените електрически мотори. И е потвърждение, че Tesla се справят доста добре със своите електромобили. "Издръжливостта на електрическите двигатели е на съвсем друго ниво спрямо тази на двигателите с вътрешно горене в повечето случаи. В индустрията се залага електрическите двигатели да работят в порядъка на поне 100 000 часа. А за такова време един автомобил би могъл да измине до 10 милиона километра", заявява Пирохсен.
Tesla предлага 8-годишна гаранция за своите електромотори, батерии и задвижващи системи, без оглед на пробега. Относно проблема с батериите, професорът заявява, че не е нещо странно, предвид това, че тези на електромобили представляват многобройни малки клетки, свързани помежду си. Иначе, таксиметровият водач не се е придържал към някаква строга схема на зареждане - най-често зареждал колата си в контакта у дома през нощта, или където му паднело по време на път.
При представянето на новия Tesla Model 3, Елън Мъск шокира публиката с изявлението, че задвижващата система на базовия модел трябва да се сервизира на всеки един милион мили (1,6 млн. километра). И явно е бил прав..